Гарите - новите градски хъбове

От инфраструктурна бариера към свързващо мултифункционално публично пространство

Обратно в новината

Коментари - Гарите - новите градски хъбове | URBN.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Няма дума ХЪБ в българския език!!! Стига простотии, моля!

Никога повече не бих ползвал ЖП транспорт в България. Не и след последното ми преживяване преди месец. Огромни закъснения (говоря за часове), без никакво обяснение и извинение или компенсация. И то за сравнително кратки разстояния, които би трябвало да се вземат за време, равняващо се на самото закъснение. Никаква информация на самата ЦЖПГ гара къде се купуват предварителни резервации за билети, единични каси, на които се чака по 30-40 минути, за да ти кажат, че не си за това гише и че другото, за което си било затворило в 18:00 часа (!?!?) и ще отвори чак на другия ден. Всичките 5-6 входа на ЦЖПГ затворени освен един вход, за да може всички там да обменим вирусите си. Някакви пияници се разхождат и спят на гарата дни наред, без никой да ги разтика.

То цялата статия е напълно безмислена. Пътували сме по света, видяли сме как е организирано там. Нашите напикани гари са на светлинни години като организация(не че и техните не са напикани, но като се качиш на влака се вижда разликата)

БДЖ 10 години работи по онлайн-продажбата на билети, а на Централна гара гишетата за сега и за друг ден - различни. Сякаш има колосално космическо значение. Влаковете все още са твърде бавни и неконкунрентни. НКЖИ трябва да помислят за линия и влак до Слънчака, барем поне младите слязат от колите по Тракия. Докато влакът не стане отново предпочитан и най-бърз транспорт, гарите ще си останат същите градски черни дупки. В София се вижда точно това - голям ремонтиран подлез, метро, трамваи, автогара и - пак си е черна дупка.

Твърде много мода и идеология си вкарал в статията, много концепции и чудесии. Да се прави нещо като самоцел, само защото другаде са го направили. Какъв спорт и събития на гарата бе, другар, като превръщайки я в интермодален терминал тя и без друго ще се пука по шевовете от трафик? Защо да го утежняваме още повече заради модни прищевки на учили-недоучили урбанисти? Има къде да спортуват и да се правят събития, гарата следва да изпълнява транспортни функции и търговски по обслужване на пътниците, нищо повече. Гарата не е мол, нито площад или пазар. 2/3 ти е баластра и 1/3 верни неща, върху които можеше да наблегнеш по-детайлно.