#През 2025 година ще станем свидетели на истинска субкултурна революция! В #URBN следим внимателно начина, по който младите поколения формират разговорния език,  модните и дигитални тенденции. Новата година е период, в който разнообразните и иновативни форми на себеизразяване се комбинбират умело с елементи на съвременното изкуство не просто в стайлинга, но и в начина на живот! 

Тези динамични нови субкултури, които подчертават идентичността и социалната промяна, създават творческите среди на бъдещето.

Кое от тези движения ви допада най-много? 

The subversive Romantics: Романтици, но с тъмна страна

Снимка: iStock by Getty Images

Субверсивните романтици черпят вдъхновение от пънк рока, естетиката на грънджа и готическите стилове, за да се противопоставят на традиционните идеи за красота чрез своето чепато, неконформно отношение. Те приемат философията "направи си го сам" и обичат да експериментират с несъвршени техники, за да изразят своите дълбоки емоции и бунтарска природа.

Популярни артикули в тази субкултура са лакове за коса с дълготраен ефект, цветни очни моливи и тъмни цветове на ноктите. В допълнение, нараства интересът към продукти с уникални аромати, които отговарят на техните неконвенционални предпочитания. За марките, които искат да се свържат с тази демографска група, е от съществено значение да подчертаят автентичността и да търсят извън рамките на красотата.

Взаимодействието със субверсивните романтици в комуникацията означава да разпознаем нюансите на чувствата и да приемем уникалността на всяка личност. Партньорството им на музикалната сцена и в средите на неезависимите артисти създава автентични връзки. Тази завладяваща, бунтарска, нова субкултура е привлечена от пропагандат на свободата, отхвърлянето на съвършенството и възхода на индивидуалиста.

Chaotic Curators: Кураторите на хаоса

Субкултурата на "хаотичните куратори" представя забележителен стил, който съчетава ярки цветове с детайлни дизайни, говорейки за техния моден избор. Тази субкултура се разгръща чрез неограничена креативност, като приема философията, че нищо не може да бъде "твърде много". Техният подход към красотата е игрив и експериментален, често съчетаващ множество концепции в едно привлекателно визуално излъчване.

Снимка: iStock by Getty Images

Основните категории продукти, които тази група предпочита, включват цветни сенки с пигменти и блестящи ефекти, декоративни камъни за лице, ярки бои за коса, които позволяват да се експериментира с различни цветове, както и стикери за нокти за креативни дизайни. Хаотичните куратори се насочват към адаптивни продукти за красота, които им позволяват да променят външния си вид. Могат да бъдат привлечени от можество комерсиални продукти на различни цени, вместо от луксозен бранд. 

За да се привлече вниманието на тази група, марките трябва да разработват ярки цветови комбинации и креативни опаковки. Честото представяне на нови продукти или въвеждането на нови нюанси може да задържи интереса им. Вдъхновениите от анимации и нови трендове в козметиката истински ги интригува.  Тази субкултура се отличава със заразителния си ентусиазъм.

Functionalists: Красота с цел

Функционалистите въплъщават субкултура, която без усилие съчетава естетика и функционалност, търсейки продукти, които отговарят на техния еко-ориентиран начин на живот. Те ценят елегантния дизайн и многофункционалните продукти, издържливи на предизвикателствата на открито.Тяхната философия за красотата се върти около благосъстоянието и устойчивата мода. 

Функционалистите се интересуват от козметика, която ги защитава от вредните слънчеви лъчи, от иновативни формули в продуктите за грижа за кожата... Впечатляват се от  аромати и добавки, които ефективно подобряват ежедневието им. 

За да предизвикате интереса на функционалистите, трябва да знаете, че те ще заложат на удобната опаковка и лесните за използване продукти, които са подходящи за пътувания и приключения. Продукти, които съчетават технологии с природни елементи, като компоненти за защита от UV или съставки от природата, също се приемат добре.

Снимка: iStock by Getty Images

Legacists: Класика и елегантност

Снимка: iStock by Getty Images

Легасистите са хора, които се придържат към традиционния стил и класическата елегантност, като същевременно държат на безупречния външен вид и изтънчени детайли в живота си. За тях е важно не само как изглеждат, но и как се чувстват - всеки елемент от живота им трябва да отразява техния амбициозен начин на живот и стремеж към съвършенство. Луксозните продукти за грижа за кожата, стилните аксесоари и вниманието към детайлите в ежедневните им ритуали са важна част от тяхната рутина.

Тези хора обичат да избирани луксозни и ексклузивни артикули, които подчертават тяхната индивидуалност и изискан вкус. От кремовете и серумите, които използват, до ароматите и козметиката, всичко трябва да е с високо качество и да носи усещането за престиж. Легасистите обикновено се ориентират към лимитирани издания и известни марки, които предлагат не само продукт, а и изживяване.

Снимка: iStock by Getty Images

Когато става въпрос за избора на козметика или аксесоари, за тях е важно не просто да изглеждат добре, а да се чувстват уверени и специални. Модните и козметични решения трябва да отразяват тяхната висока амбиция и любов към изтънчените, класически стилове.

Reverie escapists: Чуден, приказен свят

'Избягали в мечтите си" - това е тази субкултура, която намира утеха и радост в магията и чудото на красотата. Онази красота, която е почти магическа и сюрреалистична. Тази субкултура е консуматор на всичко, което подклажда въображението. Представителите се вдъхновяват от митове и легенди и са силно обвързани с усещанията и визуалните образи от техните мечти.

Снимка: iStock by Getty Images

Reverie escapists са фенове на хайлайтърите, грижата за кожата с ботанически екстракти и грим в мистични теми. Привлечени са от визуалното изживяване и всичко, което възбужда усещанията им - променящи се цветове, трансформиращи се аромати, всичко, което предизвиква специфични чувства.

С всичко казано дотук, можем да обобщим, че през 2025 година тези 5 младежки субкултури имат своето отражение в индустрията за красота. Тя се стреми да им предложи ярко бъдеще. От романтиците с тъмна страна до избягалите в мечтите, всяка субкултура има стабилна връзка с изкуството и креативността. Разбирането на тези нови, младежки течения е правилната формула за редица брандове да достигнат до аудиторията на новото поколение.