#На един ъгъл в Алабама се събират няколко млади жени - всяка от тях носи едно и също: светли дънки, тъмно горнище и бели кецове. Снимката им бързо обикаля интернет. В миналото подобна среща би била моден кошмар. Днес? Това е самото въплъщение на "да излезем по женски".

В социалните мрежи потребител публикува снимката с ироничния коментар:

"Никога няма да намериш друга като мен."

Реакциите не закъсняват - предимно от представители на по-старите модни генерации. "Не мога да повярвам, че говоря така, но всички ли вече се обличат еднакво? Ние може и да изглеждахме зле, но поне имахме личност!", гласи един от коментарите.

В Instagram друг потребител споделя носталгията си: "През 2009 носех токчета, костюми, парти дрехи... почти си чупех глезена.

А сега? Това ли остана?"

И да - това е навсякъде. Всеки град, всеки бар. Дънки. Черен топ. Air Force 1. Усеща се една нова форма на единност, вдъхновена от 90-те, популяризирана от Хейли Бийбър и цял TikTok пантеон от инфлуенсъри.

Онлайн магазините следват в крак. ASOS, PrettyLittleThing, Boohoo - всички предлагат своя версия на комбото "дънки и хубав топ", наследено от началото на 2000-те. Сега това значи светлосини дънки и тъмно горнище - минималистично, но удобно и "на място" за всяка ситуация.

Според Тина Грасо, основателка на Chouchou Intimates, всички поколения го правят. Модата винаги е отзвук - от поп културата, от тенденциите, от колективните преживявания. Но критиците са на друго мнение - обвиняват така наречения "епидемичен срив на личния стил". Причината? Социалните мрежи и бързооборотните микроестетики, наричани "-core" - cottagecore, corpcore, balletcore... списъкът е безкраен.

"Ако ти хареса нечий стил в TikTok, просто търсиш "grunge fairycore" в Pinterest и имаш всичко нужно за да го копираш 1:1", казва 25-годишната Теса от Хавай, автор в модния YouTube канал ModernGurlz.

Вече не се ровим по списания и не се губим между рафтовете на Macy"s. Просто цъкаш върху линк в bio и поръчваш същото, което инфлуенсърът носи. Така всички изглеждаме еднакво.

Бързо.

Ефективно. И - поне засега - удобно.

Може би това е новата индивидуалност на поколението Z - не да изпъкваш, а да принадлежиш към група.