#Холивуд е в криза, много от филмите не стават и не струват, публиката е апатична или дори враждебно настроена към вкарването на едни и същи политически послания в почти всяко ново заглавие.
Така наречените звезди имат огромна вина са положението, но явно не го осъзнават и вместо поправка на курса се насочват към странични източници на приходи. Една от най-новите моди в света на знаменитостите е заставането зад алкохолен бранд. Явно актьорите и актрисите смятат, че публиката е твърде трезва в своята преценка за филмите и сериалите, и са стигнали до извода, че пияните зрители може би биха харесали техните изяви. Или поне биха ги понесли.
Каквато и да е причината за този тренд, фактите са на терен.
Масово големите звезди разработват собствени марки с пиене или застават зад вече съществуващи етикети. Най-модерно и престижно е да се представиш като част от процеса. Според информация от анализатори на алкохолната индустрия през 2018 година е имало по-малко от 40 бранда, директно обвързани със знаменитости като техни лица и съсобственици. В края на 2022-а бройката скача на над 350.
Някои от най-познатите имена вече правят повече пари от продажба на пиене, отколкото от роли. Джордж Клуни, Скалата, Кевин Харт, Ева Лонгория и други се занимават с текила, Матю Маккохъни с бърбън, Дан Акройд има своя марка водка, а Брад Пит прави френско розе. Там имаше драма, защото след развода с Анджелина Джоли той я обвини в опит да саботира винения бизнес, който според неговите адвокати сам бил разработил.
Имаше скорошен скандал и покрай Клуни.
Режисьорът и сценарист Куентин Тарантино каза, че вече не го брои за истинска филмова звезда, защото хората днес не го свързват толкова с роли в киното, колкото с промоции на продукти, особено на печелившата му текила. Актьорът се обиди и отвърна с нецензурни изрази, но мнозина в социалните мрежи споделят аргументите на Тарантино.
Разбира се, много преди тази мода да плъзне в шоубизнес средите великият Франсис Форд Копола основа свой семеен бизнес с вино и го превърна в империя. Именно благодарение на алкохолния си бранд той успя да финансира своя мечтан проект "Мегалополис" с над 100 милиона долара лични средства.
Но в масовото разпространение на "селебрити-алкохол" има нещо цинично и синтетично. Райън Рейнълдс е любимец на публиката и излезе със свой джин. Съпругата му Блейк Лайвли пък пусна готови коктейли, но коментатори припомниха, че в миналото тя се беше представила пред публиката като въздържателка. И сега е меко казано лицемерно да предлага пиячка на милионите си последователи.
Дуейн Джонсън Скалата има имидж на тотален фитнес маниак, който прави и невъзможното, за да е във форма, притежава невероятна дисциплина и търпи сериозни лишения. И в този контекст публикациите му с високопротеинови диети, но със стратегически пласирана в кадъра текила, изглеждат меко казано нелепо.
Като цяло модерен Холивуд се оформи като хъб на моралните проповеди.
Знаменитостите поучават нормалните хора как да живеят правилно, но в един момент започнаха масово да им предлагат собствени марки алкохол.
Конър Макгрегър също стана известен и с неговите високоградусови начинания. Той поне не поучава публиката и подчертава своя имидж на хулиган и опасен екземпляр по ръба на правилата.
Но политически коректните актьори и актриси изглеждат особено смешно в новите си роли на търговци на алкохол. Истината е, че те просто търсят парите и не се интересуват от вътрешните противоречия на публичните си образи и дейности.
Първоначалният успех на текилата на Джордж Клуни и други брандове на знаменитости убеди хората в Холивуд, че това е възможно най-лесния начин за капитализиране върху натрупаната слава.
Но в един момент вероятно ще се стигне до пренасищане на пазара.
Ще има и усещане за изчерпване на иначе интересната в началото комбинация - "любим актьор плюс негов си алкохол". И тогава ще настъпи махмурлук в развлекателната индустрия.
Все повече хора онлайн забелязват лицемерната окраска на поучаващите ги модерни знаменитости, които обичат да призовават работещите мъже и жени да намалят или направо да спрат месото, да не карат големи автомобили, да гласуват за повече регулации и данъци, и в същото време вече да пробват им продават бутилки с пиячка на изключително завишени цени.
Вероятно е скоро тази мода да отмине като леко пиянство или пък, кой знае, да стане тотален тренд. А дотогава - наздраве. Може и с нормално, не-холивудско питие.