#В #Maтине говорим за историята на майка и дъщеря, изправени пред най-сериозното предизвикателство в наши дни – комуникацията. А за да проведем един такъв разговор ни е нужен човекът, на когото се крепи цялата тази история. Неслучайно в студиото е режисьорът Орлин Милчев, познат като рапъра АТИЛА, а сюжетът, който ви разказваме е по дебютната му лента – „Изкуството да падаш“, събрала забележителни артисти на нашето време - Елена Замяркова, Александра Сърчаджиева, Иван Бърнев, Ивайло Христов и Валери Йорданов.

След 3 години работа филмът "Изкуството да падаш" вече е в кината и се радва на множество положителни отзиви. Ден преди гала премиерата, филмът се сдоби с 8 номинации от Съюза на Българските Филмови Дейци. Лентата взе и наградата на публиката на София Филм Фест, като бе отличена на международни фестивали и на фестивала "Златна роза" във Варна, където го видяхме за първи път.

"Наградата на публиката е много специална, защото е някак си чиста. Филмите се правят за публиката", споделя Орлин Милчев. 

Добавя също, че той и екипът, работил по "Изкуството да падаш", живеят с усещането, че не са направили нито един компромис с този филм, както и че са били честни в разказването на историята. Сега той тръгва по своя път - може да го гледате в киносалоните! 

"Със сигурност е история от настоящето, в нея има и телефони, и общуване на младите ни персонажи през тях. За нас беше важно да покажем, че семейството на Борислава (Елена Замяркова) е в едно такова безвремие, обитаващо периферията на града, докато животът се случва някъде по-далеч от тях. Много е важно да не забравяме, че има такива хора в периферията на живота - те имат своите проблеми и битки, за тях времето върви в друга равнина - то е там, но се усеща по друг начин", казва режисьорът. 

Снимка: София Филм Фест

За него този начин на живот е много добре познат. Израснал е в квартали като "Надежда", "Обеля" и "Люлин". Познава добре това безвремие. Като режисьор и автор го привличат истории от тези места, защото те по някакъв начин се отделят от целия шум, който съществува в центъра на града и от суетата му.

Случващото се в перфиерията на града е по-истинско и на живот и смърт. 

"Като хора ежедневно сме заляти от толкова много суета - медийна и новинарска. Хубаво е понякога да погледнем, че там животът тече по друг начин, трудно, но не задължително безсмислено", казва той.

Покрай филмът "Изкуството да падаш" все още търси най-ценния урок. Умението да падаш е главното условие, за да има опит за летене, казва Орлин Милчев.

"Разбирай го в смисъла на един млад човек, който полита към живота. На един творец, който прави първия си филм. Идеологически всеки опит за летене е първи и последен. Крилата на Икар не издържат. Но ако той беше усвоил изкуството да пада, може би щеше да има и нов опит, по-добър и едно достигане до Слънцето - все по-близо и по-близо. Това е и за нашия филм "Изкуството да падаш" - първият най-важен урок, който позволява да достигнеш по-далече от всичко друго, което правиш". 

Снимка: София Филм Фест

Орлин Милчев споделя, че си поставя трудни цели - по-големи от самия него. Трябва да има приключения и сблъсък и той е там, където редът и хаосът се срещат. 

"Този филм научи не само мен, но и целия екип, че човек е много по-силен, отколкото си мисли, но това се разбира единствено в битките". 

 По думите му, безвремето е обхванало и политиката ни. 

"В Чистилището сме от 30+ години", казва той.

Споделя и че все повече млади хора се интересуват от политика. Самият той се вълнува по темата, но признава и че не става за политик, защото не е в кръвта му да прави компромиси. 

"Въпросът е в моралния компромис. Дали наистина хората, които са в Парламента, са достатъчно честни, за да извървят по най-добрия начин пътя за гласоподавателите си. Събитията са динамични и този разговор е условен, но ще ми се хората, които следват вътрешния си компас в Парламента да продължат да го следват, за да излезем от блатото. Колкото и да си говорим за големите въпроси, един от най-големите ни проблеми е корупцията в момента. Той продължава да дърпа страната назад. Ако този приоритет не бъде поставен ясно, всичко друго губи смисъла си. Усещането на индивида, на човека, на гражданина за справедливост е най-важното нещо - да знаеш, че живееш в общество, а не в Дивия Запад", казва Орлин Милчев. 

Най-важната тема за поколенията трябва да бъде истината. Голяма част от проблемите идват от лъжата. 

"Приели сме като едни деца, че лъжата е механизмът нещата да се случват. Някак си отказваме да пораснем и на човешко, и на обществено ниво", казва младият режисьор. 

Напоследък Орлин Милчев мисли и по темата за съвестта - като колективна част на обществото, но и като живееща свой собствен живот. Смята, че трендовете и съдниците в социалните мрежи не бива да са толкова важен фактор за нейното съществуване.

"Помня ясно какъв беше животът преди Интернет. Не смятам, че социалните мрежи са вредни, те са като всичко друго. Не ги приемам много насериозно и не бива да се приемат така. Нашата страна е много малка и това, което си струва, излиза на повърхността. Имам надежда, че все още при нас като общество разумът надделява". 

Какво още сподели Орлин Милчев за културата и дали все пак няма да се върне към рапа - чуйте в Матине! 

Филмът "Изкуството да падаш" може да гледате в кината, а #Maтине - всяка събота и неделя от 10:00 ч. по WNESS TV! 

ИЗБРАНО