#В #Матине често си говорим за изкуството и неговите терапевтични способности и ето че днес отново повдигаме темата покрай една иновативна идея на пет млади момчета. Те са измислили как шефовете да направят така, че служителите им да си почиват психически от работа – чрез карти за култура!

При Рени Веселинова са двама от идеолозите на картите „Знание“, които са първата в България подобна социална придобивка. Казваме добре дошли на Марио Мишев и Иван Кънчев от Сдружение „Българска история“.

"Културните навици са огледалото на едно общество. И ако българското общетсво днес в някаква степен е болно, то това е симптомът - че не се чете, че не се ходи на кино и театър... От 10 години работим в културната сфера, имаме контакти и впечатления и преди две години, когато пандемията остави негативни резултати в този сектор, се зароди идеята да направим нещо, което да свърже бизнеса и културата", казва Марио Мишев. 

"В един ден ни осени идеята, конкретно за "Знание +". Последваха няколко месеца тих труд и след това излезе на повърхността тази година", допълва Иван Кънчев. 

В България това е първата подобна социална придобивка. За културните институции тя е начин да привлекат посетители, а за работодателите - да подобрят работната среда за служителите си. 

"Картата съдържа отстъпки от избрани парнтньори от 10% до 50%", казва Мишев. Той допълва, че най-голямата полза е достигане до нови публики за културите институции. 

Театър "Българска армия", Театър "Възраждане", Малък градски театър "Зад канала", Учебен театър на НАТФИЗ, Софийската опера и балет, Дом на киното, Музея на илюзиите, Къщите музеи на Вазов, Елин Пелин и Вапцаров са само част от партньорите на "Знание +", които продължават да се множат. 

"Когато ние подраствахме, цялото наше поколение израсна с послания от сорта на "Учи, за да заминеш в чужбина", "Тука нищо не става" и така нататък. Дори частично това да е вярно, което аз не смятам, не можеш да възпиташ силно поколение и силна младеж с такива послания. Децата са чисти създания, върху които наистина можеш да експериментираш и е по-добре експериментът да бъде в полза и на твоето семейство, и на държавата най-вече.", казва Марио и допълва, че основната мисия на Сдружение "Българска история" е да топи именно онези ледове между миналото и бъдещето и да представи любовта към родината по един много по-съвременен и адекватен начин. Позволете ни да го наречем... културен. 

Какво му липсва на националното ни самосъзнание и защо никое изкуство няма да измести литературата и печатните книги - вижте в новия епизод на #Матине.