#Есента кaто че ли все по-настоятелно ни приканва да запретнем ръкави и да се захващаме за работа, оставяйки летните дни да се превърнат в носталгичен спомен. Обратно на работа, обратно на училище, обратно към задълженията... Но как изглежда нашият офис, нашият шеф, нашата амбиция в забързания град след всички кризи, които се случват? Тук възникват още няколко въпроса: Промениха ли се мечтите ни? Промени ли се работното ни място? Ще се променят ли заплатите ни? Все теми, за които искаме да научим положителна иформация в #Maтине – затова сме поканили в студиото ни един дългогодишен експерт "Човешки ресурси" -  Йорданка Манчева от B2Holding.

"Сериозно се пренаредиха пластовете след пандемията, а хората промениха приоритетите си", казва Йорданка Манчева. Споделя, че градският човек все повече иска да има повече лично време, което променя часовите диапазони за работа от 9 до 17ч. 

Можете да слушате #Матине в Spotify и Google Podcasts.

"Малко или много те ще останат в миналото. Хибридният начин на работа е новото Нормално. Градските хора все повече търсят работа, в която да виждат смисъл и да ги удовлетворява, но и да им оставя време да обръщат повече внимание на близките си, хобитата и интересите си", споделя експертът "Човешки ресурси". 

Така хоум офисът се превърна в ключов момент в преговорите за работа! 

"Хората организираха личното си време в унисон с работата от дома и вече не искат да работят в офиса. Това е особено предпочитано от младите, градски хора - т.нар. Поколение Z", споделя Манчева. 

Какво обаче предпочитат работодателите?

 "Съобразяват се с новите изисквания. Хората са тези, които правят компанията. Все още имат онова оправдано, според мен, изискване да прекарват все пак някакво време в офисите - хората правят корпоративната идентичност. Няма как да не познаваш колегите си, екипа си...", отбелязва тя. 

Йорданка Манчева е завършила трудова и организационна психология в СУ и работи в сферата на човешките ресурси повече от 20 години, с фокус подбор на персонал, онбординг и employer branding. Участвала е в кариерни изложения и е организирала и провеждала стажантски програми. Познава пазара на труда от опита си като recruiter в агенция за подбор на персонал, както и като вътрешен recruiter в голяма, международна компания. Интересите ѝ са свързани с мотивация и ангажираност на персонала, както и добри практики в сферата на човешките ресурси. На базата на дългогодишния си опит, Йорданка Манчева споделя, че още в първите няколко секунди от разговора на кандидатите за работа е налицее първото впечатление. 

"Представянето, точността - това ми прави впечатление на пръв поглед", казва тя. "Компромисен човек съм. Давам и втори, и трети шанс след първоначалния разговор. Зависи какъв е бил препъни камъка". 

Понятието "прекалено квалифициран" все още не се е превърнало в тенденция, отбелязва тя. 

"Винаги е имало такъв тип кандидати за работа. Това, което притеснява работодателите в такива кандидати е, че те по-скоро изглеждат като хора, които по-скоро искат да запълнят времето си, докато намерят това, което наистина искат да работят. И да не бъдат наети в такива случаи е най-добрият вариант за тях". 

Манчева отбелязва все по-голямо развитие в културата на хората по отношение на кандидатстването за нова работа. Преди интервютата бяха по-скоро стресов момент, докато днес хората идват подготвени, запознават се с фирмената култура на мястото, където търсят работа и освен че отговарят на чисто техническите изисквания - имат и личностна подготовка. 

Грешки, които правят кандидатите за работа са неточност и неявяване на интервю за работа без да се обадят! 

Какво е научила от своето собствено кандидатстване за работа, какво е научила за хората и какво да питам бъдещите си шефове - вижте във видеото! 

Можете да гледате #Матине и всяка събота и неделя от 10:00 ч. в ефира на WNESS TV!