#Документалният HBO Original филм "Фей" е продуциран и режисиран от отличения с множество награди режисьор Лоран Бузеро (HBO Original филмите "Натали Ууд: Онова, което остава" и "Момчето на мама") и имаше своята световна премиера на филмовия фестивал в Кан тази година. Носителката на "Оскар" и филмова звезда от няколко десетилетия насам, Фей Дънауей, говори открито за триумфите и предизвикателствата на славната си кариера във "Фей" - първият документален филм, направен за нея, в който тя участва и споделя за своите възходи и падения.
Дънауей смело разказва за участията си в направилите я велика филми и се впуска във въпросите и загадките на собствения си мрак, преследвал я постоянно.
Във "Фей" Фей е просто Фей - строга, жестока, дистанцирана и конфликтна, всичко, което сме чували за нея, да, вярно е, но виждаме и малкото момиченце Дороти, което все още съществува под добре изградените лични стени в психиката ѝ.
Фей Дънауей разкрива моменти от снимките на едни от най-великите филми с нейно участие като "Бони и Клайд" (1967), "Китайски квартал" (1974) и "Телевизионна мрежа" (1976) - лентите, направили я голяма звезда в Холивуд и за които е номинирана за награди "Оскар" за главна женска роля, от които печели единият - за ролята си в "Телевизионна мрежа.
Фей Дънауей освен това изследва и черните дупки, в които е потъвала и открехва завесата зад психичното си здраве и опитите да изплува отвъд пропастта.
Родена е на 14 януари 1941 г. във Флорида. Баща й е военен и се налага да сменят местоживеенето си постоянно, а в крайна сметка това ще окаже трайно влияние върху връзките в живота й и възможността за създаване на отношения. Нейната силна амбиция и стремеж я карат да се занимава с актьорство, и тя бързо си спечелва име през 60-те години.
Дънауей става водеща фигура на движението "Нов Холивуд", известна е със силните и сложни женски образи, които пресъздава.
Големият пробив на Дънауей идва с "Бони и Клайд", където ролята ѝ на стилна, красива (и обречена) бандитка Бони Паркър ѝ донася световно признание от критиката и публиката и номинация за "Оскар". Тази роля е последвана от серия емблематични роли през 70-те години, включително "Китайски квартал" на Роман Полански и "Телевизионна мрежа" на Сидни Лъмет, за който печели "Оскар" за най-добра актриса.
Нейната ледена елегантност, съчетана с огнена интензивност на екрана, я правят една от най-търсените, интересни, загадъчни и неконвенционални актриси.
Въпреки успехите, кариерата на Дънауей е съпроводена и от противоречия - най-вече репутацията ѝ, че има труден характер на снимачната площадка и в комуникацията с колегите си.
Режисьори и други актьори често я описват като взискателна, перфекционистка, но много конфликтна. Една от най-известните истории, която е разказана във филма е за сложните отношения между нея и режисьора Роман Полански по време на снимките на "Китайски квартал", където имат няколко бурни сблъсъка. Полански я обявява за непоносима и кошмарна, а Фей Данъуей го описва по сходен начин.
Личният живот на Дънауей също е белязан от трудности. Тя е била за кратко омъжена за певеца Питър Улф (от J. Geils Band), а по-късно и за британския фотограф Тери О'Нийл, с когото има осиновен син, Лиам.
Във филма става ясна топлата и силна връзка между майка и син. И двата ѝ брака завършват с развод, а взаимоотношенията ѝ често са бурни и белязани със същата интензивност, която характеризира и професионалния й живот.
В интервютата Дънауей признава, че се е борила с натиска на холивудската слава и с изолацията, която често я съпътства. Нейният перфекционизъм и стремеж към артистично съвършенство допринасят както за успеха ѝ, така и за много тревожност и несигурност.
Конфликтите, на които е генератор, избухливостта и строгия й маниер са признак и компенсаторен механизъм за липсите, които е имала и това, което винаги е искала, а именно нежност и любов.
Фей разказва за красивата си и бурна връзка с италианския актьор и велик любовник Марчело Мастрояни, с когото са били заедно около две години и с който се срещали тайно в Рим, където разводът е забранен, а Марчело е женен.
Въпреки любовта си, двамата се разделят, а тя признава, че именно той е бил голямата й любов, но поради номандския начин на живот, който е водила като дете, пренасянето в различни градове на всеки две години и невъзможността да създаде трайни приятелски контакти, отношението й към мъжете също трае две години и също не води до стабилност и уседналост.
Фей иска да усети сигурност, но не може, обаче го прави в ролите си на силни, уверени и в същото време студени и дистанцирани жени.
През последните години Дънауей размишлява повече за живота си със смесица от гордост и анализ на грешките, никога съжаление. Тя открито говори за предизвикателствата да бъдеш жена в Холивуд, особено в период, когато силните актриси често са били наричани "трудни".