#Съвсем отскоро съм горд собственик на... електромобил! И това наистина е най-смислената ми инвестиция! Никога не съм се вълнувала толкова от покупка, още повече на кола. Но приоритетите на човек се менят, а с това и нещата, които го вълнуват. 

Снимка: Ангел Юруков

Ако в близкото минало идеята да караш електрически автомобил беше екстравагантна, то днес живеем в бъдещето и колите на ток са все по-предпочитан вариант при покупка на автомобил. За мен притежанието на електричка, както жаргонно я наричаме вкъщи, е новото модерно.

Срещата ми със Citroen E-C4 беше много приятна.

Пристигна огненочервена кола...всъщност SUV (ако не знаех това от предварителната информация щях да я нарека джип). Не мога да не отлича дизайна на автомобила, който е доста различен от останалите модели на Citroen или поне от тези, в които аз съм се заглеждала. 

Задните седалки са много широки, а комфортът от пътуването се запазва и с монтиране на детско столче, та дори две. Разстоянието между предните и задните седалки е достатъчно дори за дългокраки пасажери. 

Приборното табло също е много елегантно.

Воланът е с нестандартна форма, а на разположение на водача има цели три дисплея.

Снимка: Ангел Юруков

Колата е 5-местна, а багажникът е доста голям. Заради различните ангажименти в един ден, обикновено половината ми гардероб е в колата, така че това е предимство, което оценявам високо. Освен това, често се налага да возя колело, тротинетка и различни аксесоари към тях, така че пространството определено е от значение.

Допадна ми, че автомобилът е SUV, защото големината му е като тази на джип. Освен това когато седиш по-високо контролът върху пътя е по-лесен. Разликата от това да наблюдаваш движението отвисоко и това да си почти залепен за асфалта е голяма по отношение на комфорта от шофирането и чувството за сигурност.

Другият голям плюс на Citroen E-C4 е пробегът. Между 350 км и 420 км, в зависимост от разновидностите на модела, а това ти дава свободата да пътуваш на дълги разстояния или повече време в градски условия с едно зареждане. А зареждането може да стане както на публични станции, така и в домашни условия.

Лекотата на движението, която усетих...

Ако не сте пробвали електрически автомобил, няма да ме разберете напълно - липсата на звука от двигател, плавността на движението, воланът като "перце"... Дори софийските неравни павета не ви правят впечатление.

Снимка: Ангел Юруков

Всеки има своите причини да се заинтригува и да се впечатли от електромобилите. Ако обаче не сте се замисляли, ето какво привлече мен да направя крачката към закупуване на електрически автомобил:

Възпитана съм да живея еко съобразно и на този етап желанието ми е да намаля въглеродния си отпечатък. Тук идва ролята на електрическия автомобил.

Снимка: Ангел Юруков

Към днешна дата работя в централните части на София. Всъщност в перфектния център. Тук вариантът за паркиране на конвенционален автомобил е почасов, с ограничение от 2 часа, или на платен паркинг. Скъпо платен паркинг, ако изобщо има места! С електрическа кола този проблем се елиминира. Стига да си намериш място, можеш да паркираш безплатно и неограничено в синя и зелена зона. Логистиката да оставиш автомобила си извън зоните и да се придвижваш с градски транспорт до центъра на града остава в миналото.

Но имайте едно наум!

Винаги паркирайте на обозначените за това места и се оглеждайте за знаци "Таксиметрова стоянка", "Служебен абонамент", "Гараж". Ограниченията тук са валидни както за конвенционални, така и за електрически автомобили.

Снимка: Ангел Юруков

Другият голям плюс на електромобилите е липсата на годишен данък. Моята калкулация показва, че сумата за годишен данък на конвенционалната ми кола би покрила годишния разход за ток на електрическата.

Има много по-малко неща, които могат да се развалят в електромобила. Едно от най-неприятните неща за мен е ходенето по сервизи. В този случай няма течове на масло, скъсани ремъци и изгорели свещи.

Сигурна съм, че сте се питали как ще се справяте със зареждането на автомобила при пътуване. Истината е, че дори в България има добре изградена мрежа от станции за зареждане - последните статистики сочат, че средно има по една станция на 6 електромобила. С предварителен план и малко проучване на маршрута, всичко ще е ток! Исках да кажа топ!

Не съм експерт по темата, но мога да ви дам няколко съвета, ако вече се замисляте за покупка на електромобил: тя би била с висока добавена стойност, ако автомобилът се ползва на ежедневна база.

Със закупуването на електромобил обикновено правите по-голяма инвестиция, в сравнение със същия клас конвенционални автомобили, но разходите за гориво (в случая ток), обслужване, данъчни облекчения, привилегия в паркирането в зони, започва да се отплаща много бързо.

Снимка: Ангел Юруков

Другият огромен плюс е, че електромобилът задържа цената си по-висока по-дълго време и ако решите на някакъв етап да се разделите с него, ще си върнете голяма част от инвестираната стойност. 

Не знаете дали ще ви хареса: най-лесният начин да пробвате електрически автомобил е като заявите тест драйв на Citroen E-C4. Ще се уверите във всичко, което прочетохте по-горе.

А в момента може да се сдобието със Citroen E-C4 с отстъпка до 15 000 лв., което не се е случвало досега! Освен това може да избирате между 6 различни цвята, сред които бял, син и сив.

Нямам никаква заслуга за това, но после може да ми благодарите.

Моята инвестицията в кола на ток, както се разбира още от заглавието, наистина оправда очакванията ми. Аз съм много практичен човек и оценявам всяка добавена стойност от притежанието ѝ. И буквално ѝ взимам тока!

Снимка: Ангел Юруков

 

Вижте още снимки на Citroen E-C4 ТУК>>>

Удобство, икономичност и дизайн са трите акцента, с които в заключение мога да опиша Citroen E-C4. В допъление с липсата на въглеродни емисии, удоволствието от шофирането усеща всеки, който се е докоснал до автомобила*. 

 

*Видеото е на Dizzy Riders Media! 

*Материалът е специален проект на #URBN & Citroen и съдържа продуктово позициониране!