#Опитайте се да си представите декемврийските празници без Дядо Коледа? Без рекламите и любимите филми, които очакваме с нетърпение и от които струи уют, светлина, звучат коледни звънчета и пресъздават дългоочакваната визия на зимната приказка?

Невъзможно е, нали?

Още от 1931 година, когато белобрадият старец се появява в реклама на Coca-Cola в корпоративните цветове бяло и червено досега, Дядо Коледа е маркетингова икона, но и много повече. А тази година, той отново ще изгрее на нашите екрани и в новата любима реклама на легендарната безалкохолна напитка, която е снимана в България. История, изпълнена с примери на приемственост и споделяне на доброто, подсилена от присъствието на иконичния камион на Coca-Cola, и която ни вдъхновява със сърдечното послание "Един Дядо Коледа не стига".

Освен повод за гордост, тази новина ни доближава още повече до онова топло, оптимистично усещане за чудесата по Коледа. Вярата и стремежът да сме по-добри не само заради подаръците, но и заради собствения си вътрешен мир стават все по-силни покрай турболентните времена, в които живеем. В навечерието на 2024 година сякаш желанието да оценяваме навреме това, което заедно с любимите ни хора, е по-силно и по-изискващо. Именно това ни насочва към желанието да открием своя вътрешен Дядо Коледа и да споделяме доброто.

Всъщност много хора са изненадани да научат, че преди 1931 г. Дядо Коледа е бил изобразяван по всякакви начини - от висок, доста кокалест мъж до призрачно изглеждащ елф или облечен в кожи скандинавски ловец.

Когато карикатуристът Томас Наст рисува Дядо Коледа за Harper's Weekly през 1862 г., поп иконата е дребна фигура, носеща социални и военни послания. Наст продължава да рисува Дядо Коледа още 30 години, променяйки цвета на палтото от жълтокафяво до червеното, с което е известен днес.

Когато става главно действащо лице в рекламите на Coca-Cola през 20-те години на миналия век, Дядо Коледа доста наподобява образите на Наст.

През 30-те години Фред Мизен използва образа за реклама пред универсален магазин в Сейнт Луис, Мисури. Година по-късно Дядо Коледа, както го познаваме и до днес, връхлита в печата под формата на реклами в списанията. Така, Дядо Коледа на Coca-Cola се превръща в символ на традициите, в най-разпознаваемия и обичан образ за всички възрасти, в емблема на семейното щастие, събирането с близките, споделянето на доброто, какъвто е и призивът на тазгодишната Коледна кампания на Coca-Cola:

"Един Дядо Коледа не стига" и призив #споделямедоброто

Снимка: Koка Кола ХБК България

Основната цел в динамичния свят е именно да оценяваме навреме това, което имаме - семейството и любимите хора. Също така да им го показваме с малките жестове всеки ден - с добра дума, скромен подарък, благородна постъпка или неочакван комплимент.

Всеки от нас носи един Дядо Коледа в себе си. Може би той не изглежда точно като легендарните илюстрации на Хадън Съндблом, който създава белобрадия маркетингов идол. За времето от 1931 до 1964 г., чрез рекламата на Coca-Cola, той е най-популярната световноизвестна фигура, доставяща радост и подаръци не само на децата, но и на възрастните.

Снимка: Koка Кола ХБК България

Знаете ли, например, че Дядо Коледа, който познаваме от рекламите и e създаден от Съндблом, е реален човек?

Точно така, илюстраторът използва своя приятел - пенсионирания продавач Лу Прентис за прототип. Когато Прентис си отишъл от този свят, Съндблом използвал и себе си като модел, рисувайки, докато се гледа в огледало.

Децата, които се появяват с Дядо Коледа в илюстрациите на Съндблом, са всъщност неговите съседчета - две малки момиченца.

Дори кученцата и кварталният цветар от картините с Дядо Коледа на Съндблом са истински!

Това не означава ли, че и чудесата са истински?

Наградите също са истински!

Пътуване до Ладландия, да!

Научете повече и се включете в играта на Coca-Cola с приложението Coca-Cola APP.

Жестовете на Coca-Cola и тази година имат своята вдъхновяваща цел да ни обърнат към близките ни и да ни напомнят да използваме всеки един момент да ги зарадваме.

Магията на Коледа не би била възможна без тях! Както и чудесата!

Помнете, че всеки жест на добро разкрива нашия вътрешен Дядо Коледа, защото Един Дядо Коледа не стига!

Материалът е подготвен за Кока-Кола България