Тази седмица в "Матине" с Рени и Вяра сме на вълна инфлуенсъри, социални мрежи, има ли хляб в тази работа и как трябва или не трябва да се случват нещата. В предаването на гости беше и влогърът Любо Жечев, който не се притеснява да говори откровено и да критикува онези, които се опитват да ни "замажат очите".

"За бизнесите е много по-изгодно да рекламират през някой в социалните мрежи, който има голяма аудитория, тъй като хонорара, който му плащат е в пъти по-малък от рекламите, които трябва да платят на Facebook, Google или която и да е друга платформа, за да достигнат до същата аудитория. Когато рекламираш през инфлуенсър, има едно предимство, което бие всичко останало. А именно - когато хората следват някой, когото харесват, е много по-вероятно да си купят нещо, защото именно този човек им го предлага. Тънката граница е инфлуенсърите да не злоупотребяват с това внимание и да не се превръщат в телешоп. Не може сутрин да рекламираш паста за зъби, на обяд крем за лице и на другия ден някаква вафла.", сподели Любо.

Баскетболистът-журналист-влогър е сред най-изявените критици на инфлуенсърите, а за мнозина вече става известен и като "прокурорът на YouTube". Оказва се, че за него едно от най-дразнещите неща в социалните мрежи е именно опитът на доста популярни личности деликатно да избягват темата за платените постове и реклами, които качват в своите канали.

"Най-малкото от морална гледна точка, когато ти е платено за някакъв продукт, ти трябва да кажеш на своята аудитория, че си взел пари и, че този пост е спонсориран. Напоследък малко вече се променя този тренд според мен, в който инфлуенсърите мълчат, че им е платено и забелязват, че дори, когато са искрени, е много по-добре за тях. Хората, особено по-младите, знаят какво представлява тази професия, да я наречем, и знаят, че по този начин се изкарват пари. Нямам нищо лично към никого. Единственото, което ползвам за "вдъхновение" е, когато според мен някой доста нагло се опитва да премълчава основно неща, свързани с рекламите. Например, когато 14 минути говориш за телефон и уж правиш "ревю", а в същото време имаш списък с опорни точки и наричаш рекламодателите "партньори" - това не го приемам." 

В студиото на "Матине" Любо разказа и за новия си проект, с който смята да предизвика YouTube революция, a вдъхновение за него намира благодарение на собствения си автомобил, който, оказва се, никой не иска.

"Започвам YouTube риалити формат. Спонтанно взех решението, след като не успях да си продам култовата кола и реших, че мога да организирам формат, в който колата да бъде награда. Има над 100 участници, които са заявили желание да се включат и има наистина добри попадения. Аз винаги съм малко по-оптимистичен отколкото трябва, но ми се струва, че нещата вървят добре и буквално сме на път да направим революция в YouTube пространството и мисля, че ще направим много добър продукт. Вероятно ще го снимаме на морето и ще има различни игри и предизвикателства, а хуморът ще бъде основно застъпен в предаването."

Кои са любимите влогъри на Любомир Жечев, какъв е новият му бизнес и имат ли пръст големите телевизии във все по-засилващото се влияние на инфлуенсърите, можете да научите от новия епизод на "Матине" с Рени и Вяра