Високи скорости. Опасност, която дебне отвсякъде. Мъже, които обичат предизвикателствата. От подобна комбинация може да се роди само нещо много дръзко... Или нищо повече и нищо по-малко от бранда Carrera.

Раждането на легендарната икона

Историята около създаването и възхода на едни от най-обичаните очила в света е вълнуваща като самите тях. През 1956 г. австрийският пионер в производството на очила Вилхелм Ангер Веркер остава силно впечатлен от автомобилно състезание Carrera Panamericana, чието трасе преминава през Мексико и Съединените щати и провокира всеки осмелил се да го премине със своите 3219 км. дължина. Но не само...

Достигащ на моменти до 2438 м. надморска височина, Carrera Panamericana е автомобилният маршрут в света с най-висока смъртност на всички времена, което определено изисква от участниците по презумпция да са родени с "нестандартно" високи нива на адреналин в кръвта.

Въпреки огромните рискове ТОП състезатели от всички краища на света, с всякакви типове автомобили, са готови на всичко, за да следват истинските си, които ще ги заведат до крайната цел. Тази смелост е толкова силна, че витае във въздуха и буквално може да бъде "вдишана". Вилхелм също става подвластен на магията ѝ, преименувайки компанията си от Wilhelm Anger Werker на Carrera. И така завинаги променя съдбата не само на себе си, но и на света на очилата, макар и все още да не знае това.

Дързостта - закодирана в ДНК-то на Carrera

Това личи от всяка следваща стъпка, която компанията предприема. През 1964 г. Вилхелм патентова пластмасов материал Optyl®, който тежи с цели 20% по-малко от използваните до момента материали. Революционната иновация решава няколко проблема едновременно - носенето на очила става по-удобно; рамките по-лесно се адаптират към специфичните черти на лицето; намалява се възможността те да предизвикат алергична реакция.

Смелостта е заложена във философията на Carrera, за това е съвсем логично брандът да се насочи към такива области, в които тя е най-наситена. През 1970 г. компанията завзема нова територия - очила за ски и каски за зимни спортове.

Триумфът е през 1988 г. на Зимните олимпийски игри в Калгари, Канада, където спортисти от различни нации и дисциплини, с очилата на Carrera, печелят 16 златни, 13 сребърни и 16 бронзови медала.

 

Рамо до рамо със смелите

Тръпката от високите скорости завладява и Carrera. През 1985 г. брандът изгражда ползотворно сътрудничество с легендарния пилот Ники Лауда - шампион на Формула 1, а 3 години по-късно Герхард Бергер печели кръг във Формула 1, естествено с Carrera.

Подхождайки със стил и класа, и без да губи афинитета си към спортния хъс, през 1979 г. компанията влиза в колаборация с още една легенда - дизайнерът Фердинанд Александър Порше. От този творчески съюз се ражда нещо наистина красиво - колекцията Carrera Porsche Design, която предизвиква революция, въвеждайки постижения като сгъваеми очила и такива със сменяеми лещи.

За тези, които пишат собствена история

И през 21 век Carrera не изневерява на характера си, карайки всеки, който е избрал очилата на бранда, да се осмели да бъде дързък, да не следва някой друг, а себе си. Носейки Carrera, живееш по собствени правила, обичаш неутъпканите пътеки, смело следваш мечтите си...

Неслучайно очилата на Carrera се превръщат в задължителен аксесоар за звезди от ранга на Брад Пит, Риана, Леонардо ди Каприо, Джейми Фокс, Алиша Кийс, Кати Пери, Кайли Миноуг, Лейди Гага, Кристина Агилера...

#driveyourstory е името на една от последните кампании на Carrera, започнала през 2018 г., която отново предизвиква всеки да натисне на макс газта на собствения си живот и да направи промяната, която винаги е искал.

Ако си готов да напуснеш зоната си на комфорт и да предизвикаш себе си и историята на успеха ти предстои да бъде написана, Carrera е до теб!