#Казват, че всяка семейна кола има задължително една своя особена характеристика, която хем те изкарва от равновесие, хем я обичаш безкрайно! Звучи точно като семейния живот! За да разберем дали е така, предизвикаме целокупното семейство на актьора от „Под прикритие“ и „Пътят на честта“ – Ивайло Захариев, за да го вкараме в нов филм - незабравимо приключение с ново поколение автомобил!

За прясно вреклите се във вечна вярност Ивайло и Станислава, тестдрайвът на Subaru Outback с Premium оборудване се случва в първия снежен, заледен, но и слънчев ден от тази зима. Подобно преживяване ще изпитат за първи път в живота. Звучи обещаващо, когато говорим за новото поколение Subaru Outback.

Дестинацията ни е Лозенският манастир, но ще трябва да преодолеем и градските пътища, преди да напуснем града.

Екипажът

Зад волана: Тя и Той 

Тя, Станислава – с шофьорска книжка по-отдавна, но с две катастрофи зад гърба си, твърдо решена да не се отказва да шофира в никакъв случай.

Той, Ивайло - по-млад шофьор, но по-опитен, по думите на Стани. Признава, че обикновено той кара, особено на дълги разстояния и през деня. Прекарва в колата по-голямата част от живота си – шофирайки между градове и села покрай турнетата си; возейки синовете си Филип и Дамян и дъщеря си Никол от вкъщи до училище и детската градина и оттам на тренировки по таекуондо и айкидо; предприемайки изненадващи пътувания за риба с момчетата или с най-малко три колела за уикендите с цялото семейство; посвещавайки на Станислава неочаквани романтични екскурзии на интересни места!

На задната седалка:

Филип, Дамян и Никол, готови да изскочат от шибидаха в удобен момент, да надуят музиката и да пеят с пълно гърло, в опитите си да надвикат радиото! Както и да заспят по всяко време!

Кадри и видео: Радина Гaнчева за URBN/Dir.bg

В багажното:

Най-малко четири сака/четири куфара, освен раниците на учениците.

Клетката с бялото коте Пух!

В най-добрия случай: само три колела от общо петте за семейството или само три въдици! А защо не и двете!

Първа среща

„Цветът е страхотен“ е първият коментар на Стани, когато вижда на снимка модела – типично по женски! Brilliant Bronze в комбинация с черен кожен салон. Както знаете, ние жените до голяма степен избираме колите си по цвета. Наскоро за малко да си купя лилава бричка, но мъжът ми успя да ми влее мозък на време. Разказвам на Стани как в момента той е обиден, защото не е част от този тестдрайв, като абсолютен фен на Subaru, каращ Forester и мечтаещ за точно този Outback! Какво съвпадение – дори операторът ни – Радина Ганчева пристига със Subaru, след като от две седмици се моли колата за този тестдрайв да е новият модел, защото кара по-стар!

Мисля, че всички замесени в това видео се чувстваме специални... освен мъжът ми, разбира се!

Отлитането

И така, фенклубът на Subaru потегля от малка, заледена улица в столичен квартал.

„Когато вчера взех колата от шоурум-а беше доста интересно за мен самото представяне. Обясниха ми за всички екстри и интересни моменти от новия модел, които мога да изпробвам, а аз дори не предполагах, че една кола може да има толкова много системи за комфорт и сигурност. Помислено е за всичко. Първото, което ми показаха, бе отвън – подвижните напречни греди, които са на покрива на колата - те се местят, сгъват, свалят и можеш спокойно да натовариш багажа си“, споделя Ивайло.

Кадър: Радина Ганчева

Заедно с Ивайло при получаване на ключовете от автомобила са синовете му – Филип и Дамян, за които показването през шибидаха е най-вълнуващото събитие на света, наред с усилената до дупка музика в купето. Още тук можем да обобщим, че малчуганите имат набито ухо за звук – aудио системата е за завиждане – Harman/Kardon – лидер в производството на домашно и автомобилно аудио оборудване. Премиум аудиосистемата в Subaru Outback e с новата технология – Green Edge и дори малчуганите усещат разликата!

„Музиката в колата е доста важна“, отбелязва Стани, която споделя, че при един от инцидентите, които е претърпяла на пътя, е слушала толкова силно музика, че докато колата ѝ се обръщала, по звука на любимата си песен се ориентирала, че още е жива. 

Особености на пътуването

Разбира се, след сигурността и музиката, друга важна характеристика на колата, за да вози щастливо семейство е ... да има къде да си сложиш багажа. Вероятно се досещате, че пътуването с три деца, двама възрастни и котката Пух е повече от натоварващо... в буквалния смисъл. Товарната зона на Subaru Outback е просторна, а регулируемата по височина щора на багажника улеснява качването на вещи и багаж.

„Обикновено със Стани делим един куфар, за да има място за багажа на децата“, разкриват Захариеви.

„Има и една много интересна опция на този модел – когато се случи да си със заети ръце, ако ключът е в теб, може да отвориш багажника с лакътя си, като го поставиш на датчика на емблемата“, възкликва Ивайло и със задоволство ни демонстрира тази опция.

Гениално, възкликваме и ние и продължаваме да обследваме с очи широкото, кожено купе на автомобила и бордното управление като на космически кораб. Като от бъдещето, шегуваме се. Само дето не се отключва с очи, а със сензор, стига ключът да е в джоба ти, отбелязва Ивайло.

Из града

„Вчера слушахме рок с момчетата“, дразни я на шега Ивайло, а Стани негодува, че когато са двамата, винаги ѝ пуска нещо по-романтично и джази. Освен лек и дързък спор за музиката, Стани често прави забележка на Ивайло да не си гледа телефона по време на изчакването на червен светофар!

Кадър: Радина Ганчева

„Taзи кола има датчици, които те следят да не си отклоняваш погледа от пътя, да не ти се доспива, дори те пита дали искаш кафе! Така че, вече отвсякъде ме следят!“, успокоява я Ивайло.

Това се дължи на Системата за наблюдение на водача - Driver Monitoring System. Tя е иновативна система за подпомагане на безопасността, която използва специална камера и софтуер за лицево разпознаване, за да следи за появата на умора или липса на внимание у водача. Системата разпознава до пет предварително запаметени водачи, за да осигури индивидуални настройки за комфортно, удобно и персонализирано управление.

„Това позволява всеки шофьор да си нагласи сам по какъв начин употребява колата – седалка, странични огледала, всичко, което ползва“, казва Ивайло и получава комплимент – че е с много по-дълги крака от Стани, което пък води до това тя да пренаглася седалката след него.

„Определено, освен че ни побира, задоволява всички наши желания. За топло и студено, също така, защото всеки иска различно. Тази сутрин, докато карах момчетата на училище, беше заледено, но за отрицателно време колата подгря“, споделя Ивайло. От него научаваме, че освен подгряването на волана и седалките, което впечатлява Стани, колата има система за подгряване на предното стъкло, задното и огледалата.

„Много е важно за мен колата да е стабилна. Тази специално сама преценява обстановката. Както казах, имам две катастрофи, създадени по моя вина. Коланът ми помогна. В един от инцидентите ми спаси живота!“, отбелязва Стани. „Виждам хора, които залъгват системите за колана, за да не дават звукови сигнали! Не одобрявам. Децата винаги в столче, винаги с колан! Сигурността и безопасността е първото нещо, което гледам в колата!“, казва тя, докато пробва Subaru Outback в градска среда. 

Следва да отбележим, че новият Outback е удостоен с най-високата оценка от пет звезди от EuroNCAP 2021!

Стани признава, че не обича да кара нощем, а по-скоро през деня. В случая този автомобил може да реши проблема ѝ, защото е със самонивелиращи се LED фарове, които позволяват да има отлична видимост нощем. А през деня Subaru Outback е лесно забележим. Функцията за следене на кривата на завоя помага за по-безопасно нощно шофиране. Мигачите са вградени в габаритните светлини с С-образна форма.

Кадър: Радина Ганчева

„При влизане в тунел автоматично се светват късите светлини. Автоматичното регулиране на силата на фаровете е много удобно, защото не винаги, когато шофираш, може да прецениш коя светлина да избереш“, споделя Ивайло, минавайки през тунела.

„Много ми хареса, че има странична камера над дясната гума и виждаш бордюра. Няма опасност да отнесеш колче. На светофара дори ми даде сигнал, че колата пред мен тръгва. Което си е знак: „Внимавай“. Сигнализира почти за всичко, за карането на заден ход, за всичко, което се случва около колата - абсолютно съм информиран“, казва Ивайло.

Пътуването в градска среда се оказва фасулска игра, заради подпомагащите системи и асистенти: система за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD); автоматично спиране на заден ход (RAB); предупреждение за потегляне на водещия автомобил; Auto Vehicle Hold (Автоматично задържане на автомобила).

Кадри и видео: Радина Гaнчева за URBN/Dir.bg

Към Лозен планина

Вече наближава 11 часа, а малката Никол е в пълна бойна готовност за изпитанието, като сме обещали много емоция, сняг и вълци! За Никол няма значение колко високо ще се качим с колата, стига да гази в сняг, обяснява ми, докато гледа през прозореца.

От първото си представяне през 1995 г. Outback е изградил репутация на основател на нов сегмент автомобили – комби кросоувър SUV, съчетаващ характеристиките на лек автомобил и SUV. Новият Outback е оборудван с подобрени системи за безопасност и подпомагане на водача, като някои от тях са нови за Subaru. Всъщност Subaru от край време е перфектната кола за офроуд, кал, дъжд и сняг. Малко съжаляваме, че не сме направили тестдрайва ден по-рано, когато над София се изсипа порой... Но Никол е категорична:

„Когато вали дъжд - мрънкам!“

Никол ми показва къде обикновено седят Филип и Дамян, когато пътуват.

Снимка: Криси Димитрова

„Седалките са много хубави, като от кожа“, усмихва ми се, а аз ѝ обяснявам, че това e специална кожа – Nappa, мека и гладка на пипане. Определено има достатъчно място за всички, без да се налага да пътуваме като по комедийните филми - с куфарите на главата!

От задната седалка се вижда 11,6-инчовият централен дисплей, на който Ивайло зададе маршрута до Лозен планина, където планирахме офроуд разходка до манастира. „Като голям телефон е“, казва ми Никол, която наблюдава с интерес действията на шофьора. Всъщност чрез сензорния екран може да се избере режим [SNOW/DIRT] - точно това, което ни трябва за нашето пътуване. Режимът [D.SNOW/MUD] е за особено коварни пътища, в които гумите могат да затънат.

„Колата определено е много яка. Толкова голяма и нова не бях пробвала“, признава Стани. „Комбинацията градска - 4x4 си е планинарска, определено ѝ отива името - пази ти гърба (бел. ред.: игра на думи с името на автомобила Outback и думата back - гръб от англ.)“, шегува се тя.

С 18-инчовите джанти и висококачествените гуми Ивайло споделя, че се чувства сигурен дори в лошите атмосферни условия. Минаваме през цялото село Лозен и стигаме до затрупания със сняг, непочистен и непроходим за ниски автомобили черен път. Не снегът обаче се оказва проблем. Колата се носи сигурно и стабилно нагоре до разкопан канал, прокаран за кабели, който се оказва единственото ни препятствие да стигнем до манастира. Сигурността на пътя се дължи на системата Symmetrical AWD, което осигурява стабилно и безопасно шофиране по различни пътни настилки. Активното разпределение на въртящия момент разпределя мощността към всяко от колелата в зависимост от условията на пътната настилка за по-добро сцепление по мокри и хлъзгави пътища.

В добавка трансмисията Lineartronic се отличава с по-широк диапазон на предавките и с обновена хидравлична система, която осигурява гладко и безстепенно превключване на предавките, ефективно и гладко ускорение, отлично представяне и подобрена горивна ефективност на дълъг път и в градските задръствания.

В замяна на забавния разговор с Никол на задната седалка, при слизането горе, в планината веднага ѝ показвам следи от голямо, диво животно!

„Вълк ли е?“ - пита ме тя с любопитство?

„Може и да е мечка!“, шегувам се аз.

Снимка: Криси Димитрова

Времето в колата е специално

За семейство Захариеви времето, прекарано в колата, е специално.

„Обичаме дългите пътувания, дали сами, дали с децата, защото си споделяме най-различни истории в колата. Подхващаме теми, които обсъждаме въодушевено. Философски, лични, за изкуство, за музика. Имаме си специален плейлист за колата, по-жив - денс, хаус и ретро за нашите спомени. Готиното на тази кола е и адаптивният круиз контрол, който може да подържа зададената скорост и дистанцията от предния автомобил и така ще можем още повече да се наслаждаваме на тези моменти“, споделят Стани и Ивайло.

Както вече споменахме, към подпомагащите системи спада и разпознаването на пътните знаци и интелигентният ограничител на скоростта. Също така системата за задвижване на всички колела и така нареченият SI-DRIVE. “Дори с мощното озвучаване на Harman/Kardon системата, чуваш ясно сигналите за внимание, които ти подава колата“, споделя Ивайло.

„Не си като в шейна. На неравен път сме, а не се усети разликата с карането по асфалта. И беше лош вариант първият ми тестдрайв да е с 4x4 от толкова висок клас, защото след това всичко ще ми се струва по-зле“, признава Ивайло.

Двамата със Стани мечтаят за къмпинг в дивото с точно това Subaru, защото е създадено за приключение. Събуждаме ги от бляновете на яве, защото е време да вземем Филип и Дамян от училище и да ги заведем на тренировки.

Кадри и видео: Радина Ганчева

Докато баща им подрежда двата сака за таекуондистите, този на айкидиста и раниците за фитнес на родителите им, вече има предложение и за добавяне на още един куфар:

„Дори да е малък! За Пух!“, казват малчуганите.

Когато пазаруват заедно, наистина е лудница! Епохално пазаруване с много торби. Но возенето в пълна кола е като весел живот в пълна къща!

Само дето със Subaru Outback можеш да стигнеш там, където не си предполагал!

За повече информация и пробно шофиране посетете официалния сайт на Subaru: subarubg.bg 

 

 

В главната роля:

Subaru Outback 2.5i

Разход на гориво, WLTP комбиниран цикъл на движение: 8,6 л/100 км

Емисии CO₂ WLTP комбиниран цикъл на движение: 193 г/км

*Материалът съдържа продуктово позициониране.