Карантинната мода "по пижама вкъщи" докарва до ужас звездния дизайнер Антония Йорданова. Половинката от дизайнерския дует KNAPP за пореден път не спести критичния си поглед към хората, които се отнасят небрежно към външния си вид. Пижамата не е вариант дори по време на пандемия, стана ясно от интервюто на Антония в "Матине".

Само преди дни тя отнесе статуетка от 15-ото издание на конкурса "Жена на годината" и то в съвсем новата им категория - #FollowMyself, която e за дамите, вдъхновящи с автентичност и стил.  

Ето какво казва стилната жена на годината за карантинния дрескод:

"Дразни ме прекомерната употреба на пижами напоследък. Това е все едно да се предадеш! Всеки има различна устойчивост на психиката и по различен начин минава през тази ситуация, но да прекараш време вкъщи или друго пространство не е повод да се отпуснеш и да сменяш два парцала, докато се вмиришат и да не се радваш на себе си."

Съветите на психолозите за добър дух в пандемията се припокриват с тези на дизайнерите, които също са на мнение, че дори по време на карантина или хоумофис трябва имаме същите както в стандартен ден. И това включва добрият външен вид, подчертава Антония, която редовно дава модни съвети от ефира на "Преди обед" по bTV.

"За мен например сутрин е ритуал да си направя грим - независимо дали ще прекарам деня вкъщи или ще излизам навън, да си сложа нещо, в което ми е приятно. Начинът, по който изглеждаме и всичко, което слагаме върху себе си, е отношението към нас самите и към хората около нас. Винаги ще се сещам за една жена, която дори във военното положение на Близкия изток, всеки ден си слагаше нещо черно, токчета, червило и така пържеше картофи."

Аутфитът разказва

Дизайнерите настояват, че дори в пандемична и кризисна ситуация дрехите не са просто необходимост да покрием тялото си с материи според сезона.

"Дрехите могат да работят за теб, изразявайки теб самия, такъв какъвто си. Това е изразно средство взависимост от настроението, в което си, от личността, която си, от нюансите. Изключително се радвам и припознавам хора, които знаят как правилно да използват дрехите. В нашия магазин на KNAPP и в моментния ни - PAZAR в Сердика Център, влизат само такива. Които разказват за себе си веднага с това, което са облекли върху себе си."

През октомври Сердика Център откри първия по рода си в България собствен концептуален магазин PAZAR в подкрепа на български марки. Магазинът представя авторски проекти на различни родни дизайнери, които ще "гостуват" в магазина за определен период от време и един от брандовете е KNAPP, зад който седят Антония Йорданова и Кристина Бъчварова.

Снимка: Serdika Center

Отиваме на PAZAR

Проектът PAZAR има за цел да подкрепи родните бизнеси и да даде възможност на българските творци да популяризират дейността и произведенията си като им предостави пространство, в което да изложат своите продукти. Идеята за концептуален Pop-up магазин е популярна на много места в чужбина, а този в Сердика Център е първият по рода си в България, който предлага селекция от авторски изделия, дизайнерски дрехи и натурална козметика. Идеята за качествени родни облекла от различни дизайнери на едно място е изключително добре приета, обяснява Антония.

 "Това е прекрасна инициатива, защото като човек, който се занимава с мода от много години знам колко изкушаващи са наложените марки, които потребителят познава, предпочита и търси. Един голям и наложен търговски център ни обърна внимание и подаде ръка на българските марки, независимо в кой сегмент сме - има всякакъв вид дизайнери сред тези, които взеха и ще вземат участие в тази иницитива. И това е изключително мотивиращо и вдъхновяващи за всички нас, които създаваме нещо, което има своята стойност и зад него стои много труд. Ние приехме това предизвикателство, защото Сердика Център е молът, който най-много харесваме и там се чувстваме у дома си. Обратната връзка е много интересна, защото там срещам хора, които не биха дошли в шоурума на KNAPP."

Снимка: Serdika Center

Как българският бранд печели своите клиенти в морето от марки?

"Трудно е да изкушиш потребителя да инвестира в българско, а не в нещо установено, което носи съответното брандиране и имидж. Няма какво да се лъжем, това са важни неща и ми прави впечатление, че повечето хора с възможности носят табела, която ги асоциира с определена среда вместо да дадат парите си за български бранд. И когато имаш подкрепата на толкова голям търговски център, можеш да очакваш да срещнеш хора, които до този момент не са те познавали и могат да те припознаят като качество."

Цялото интврю с "Жена на годината" в категория #FollowMyself - Антония Йорданова, можете да видите в новия епизод на "Матине" с Рени и Вяра.

*В предаването има продуктово позициониране