#Ще започна отдалеч, а след това ще стигна още по-далеч.

Никога не съм вярвала, че ще чета с интерес спецификация за телевизор. Някак не е присъщо на жена да се взира в подробности като инчове (за които с лекота ни подвеждат, та ние дори със сантиметрите не се оправяме), яркост, резолюция и т.н. Да, ама четох точно толкова съсредоточено, колкото наредбата за изчисляване на точки за прием на сина ми в детска градина, с тази разлика, че спецификациите бяха уау! Samsung наистина се старае да впечатлява, а гамата, обединена под "Лайфстайл", която надгражда със своя дизайн и функционалност, е истинско изкушение за съвременния човек. Аз съм съвременен човек, сещате се... (Честно, зачудих се дали не е време за нов телевизор).

Да си дойдем на думата или иначе казано - да се върнем назад във времето за кратка ретроспекция на еволюцията на технологиите при телевизорите на Samsung, които са в синхрон с променящия се начин на живот и потребителски предпочитания. Да! Потребителят е главно действащо лице.

Имало едно време...

снимка: Samsung

Ще отскочим до вече далечната 2006 година, а заедно с това ще ви споделя първия интересен факт (а те са много), отнасящ се до марката:

Знаете ли, че Samsung създава дизайн на телевизор, вдъхновен от чаша за вино?! Става въпрос за LCD телевизора Bordeaux, а асоциацията с чашата за вино се отнася до елегантната форма на рамката на екрана. Може да се каже, че с това се поставя своеобразно начало на възхода на компанията на пазара за телевизори, а продажбите от този модел на телевизора надхвърлят очакванията. Ние пък трябва да си дадем ясна сметка, че добрите идеи не винаги се раждат със сутрешното кафе на бюрото в офиса. Понякога трябва нещо по-силно, а виното е добра идея. Трябва да стана почитател на виното, добрите идеи са ми на привършване.

През следващите години развитието на компанията е стремглаво, а с това и технологичните решения. През 2008 г. Samsung представя първия телевизор с инoвaция, ĸoятo пoзвoлявa цвeтoвeтe oт ĸapтинaтa дa пpeливaт ĸъм paмĸитe, а през 2009 г. пуска първия в света LED телевизор със странично осветяване. Това новаторско развитие продължава и през 2010 г., когато компанията пуска първия в света 3D LED телевизор, който отворя вратата към света на завладяващите 3D забавления.

Знаете ли, че Samsung полага огромни усилия, насочени да създава екосъобразни решения, под мотото "Going Green". Например - с няколко движения опаковките на телевизорите се превръщат в практични елементи от интериора. Или дистанционно управление, което се захранва със слънчева светлина или осветлението вкъщи. Мен тотално ме спечелиха.

снимка: Samsung

Други разработки включват пускането на първия в света OLED телевизор през 2013 г. и първите извити и огъващи се телевизори през 2014 г. За да стигнем до 2015 г., когато настъпва нова ера в развитието на марката, с пускането на първия от поредицата Лайфстайл телевизори - The Serif. Oh, mon Dieu, извинете, отплеснах се, но телевизорът е просто манифест на френския дизайн и изтънченост. С 360-градусов дизайн (това означава, че изглежда добре от всички страни), The Serif е "пипнат" отвсякъде. Нещо като Ален Делон на телевизорите.

Знаете ли, че през 2017 г. Samsung въвежда термина "екран от следващо поколение", като представя първия QLED телевизор, който използва технологията на квантовите точки. Тази технология за първи път постига 100-процентов обем на цветовете.

Компанията не спира да подобрява всеки следващ модел телевизори, а паралелно с това развива и разраства Лайфстайл гамата си. През 2017 г. под светлините на прожекторите е първият модел The Frame ‐ нещо средно между произведение на изкуството и телевизор. Проектиран да изглежда като рамка за картина, в режим на готовност изображението е толкова реалистично, колкото оригинална картина. Кеф ти "Звездна нощ", кеф ти (или не) Джокондата, разбирай "Мона Лиза", кеф ти "Цъфнали бадеми" (да, бадемите са дръвчета, които цъфтят. А картината е на Винсент ван Гог). Обикаляш световните музеи надлъж и шир с галерия от над 2000 произведения в комфорта на дома си. Samsung продължава да персонализира телевизора и разширява избора от рамки, с които притежателите на The Frame 2023 да направят още по-специален своя телевизор спрямо собствените си вкусове и предпочитания.

Знаете ли, че The Frame буквално "чете" стаята. Той автоматично усеща и регулира осветлението и контраста на екрана въз основа на заобикалящата светлина, за да можеш да се наслаждаваш на съдържанието си по най-добрия начин. Независимо дали гледаш видео клипове, докато слънцето грее през прозореца или правиш филмов маратон в тъмното, получаваш гледка, която ще харесаш.

снимка: Samsung

През 2018 г. компанията пуска на пазара революционния QLED 8K, следван от Neo QLED с квантов мини светодиод и самоосветяващия се MICRO LED през 2021 г. Тази колекция от революционни технологии задава нови стандарти и критерии за качество на телевизионната картина.

Но да се върнем на 2019 г., когато Samsung прави един от най-неочакваните си, дори авангардни ходове. Съобразявайки се с тенденциите не медийното потребление в мобилната ера, компанията допълва Лайфстайл гамата и пуска в продажба телевизорите The Sero (произнася се "Дъ Се́ро", да се знае!), разполагащи с автоматизиран въртящ се дисплей, който може да сменя хоризонтална и вертикална ориентация. Нещо като естествено продължение на мобилния телефон и подходящ за развиващите социални медии, но не само.

снимка: Samsung

Знаете ли, че името The Sero (да повторим - "Дъ Се́ро") идва от корейски и означава "вертикално". С този лингвистичен факт може плавно да преминем към екстериорния телевизор, част от Лайфстайл серията.

Да, правилно прочетохте - екстериорен телевизор. The Terrace е подходящ за любителите на вдъхновяващи, екстремни, емоционални аудиовизуални изживявания на открито. Тук предизвикателството с картината изглежда голямо, но за Samsung е "фасулска работа". Технологията предоставя ултраясна картина, с оптимална яркост и антирефлексно покритие. Независимо от сезона, телевизорът е защитен от въздействието на влага, прах и топлина. Като цяло, нямате грижи с него, но не забравяйте да приберете масата и столовете от двора.

снимка: Samsung

Да допълним картинката, буквално, с включените в Лайфстайл гамата проектори - The Freestyle - преносимият компактен проектор с вграден високоговорител, с който може да гледаш каквото си поискаш "всеки ден, всеки час, навсякъде" (всяка прилика с реплики на действителни лица е случайна). Моделът The Premiere пък е проектор за верните фенове на киноизкуството - пренася киносалона у дома с 4K резолюция и ултра голям екран, достигащ 130".

И така, да обобщим - технологичният напредък на Samsung извървява дълъг път, а ако нарисуваме кривата, тя би била линия във възходяща посока. В Лайфстайл гамата са всички онези телевизори и проектори, които надграждат ежедневието ни със своя дизайн и функционалности - телевизорите The Frame, The Sero, The Serif, The Terrace и проекторите The Premiere и The Freestyle. Различните модели удовлетворяват изискванията, вкусовете, интересите и стила на различни типажи потребители. Припознахте ли се?

снимка: Samsung

На финала не мога да не обърна внимание на сигурността що се отнася до цифровата среда - от първостепенно значение и приоритет при технологиите в развиващия се свят. Безпроблемната интеграция и свързване на множество устройства се гарантира от приложението SmartThings, а сигурността на личните данни от Samsung.

Разходката по таймлинията ни показа, че Samsung доставя широка гама от най-висококачествени телевизионни решения, а признанието за това е заеманото от компанията 17 последователни години първо място на световния телевизионен пазар. Както изглежда, Samsung няма никакви намерения да прекъсне тази тенденция и скоро ще достигне своеобразно пълнолетие като номер едно в телевизионната индустрия. През 2023 г. стремежът към иновациите продължава с разработването на интуитивни технологии, предназначени да отговорят на нуждите на потребителите. За мен, за теб, за всички.

Ако сте се чудили как изглежда бъдещето, Samsung вече го създава.

Какво следва? Предстои да разберем.