#Представете си как минавате покрай Народния театър, до вас спира бус и от него изпада... труп. Това наистина може да ви се случи в София, защото е част от режисурата на един нов спектакъл, за който всички говорят - "Петрови в грипа и около него".

Спектакълът е отличен с 4 номинации за "Икар", а в Матине ви срещаме с неговия режисьор - Боян Крачолов.

"В самото начало, когато бях решил, че ще правя този роман на Алексей Салников, си говорихме много, че не го виждам ситуиран ан едно място, понеже той предствлява едно постоянно пътуване. Започнахме напи обиколки както около театъра, така и в него, за да подберем локациите, които няй-много съответсват на определните сцени. Бяхме направили един подбор, след това решихме да сменим над половината локации по време на процеса. Търсенето ни беше свързано с това всяо от местата да има много конкретен свой дух.", разказва режисьорът.

Снимка: "Петрови в грипа и около него"

В "Петрови в грипа и около него" публиката е от около 20 души, които са прдварително предупредени да са с удобни обувки и връхна дреха, така че да се движат заедно с актьорите.

"Мисля, че хората реагират добре. Има едни човек, с когото се запознах - той не е изпускал прдставление и по някакъв начин винаги успява да намери билет. Самият спектакъл също много зависи от публиката. Има вечери, в които публиката е много тичаща и самите актьори се движат по-бързо, целият спектакъл тече по-бързо. Има и сутиации, в които сякаш магията и очарованието на тези скрити места въздействат също немалко и хората сякаш предпочитат да останат още малко тук и още малко там. Защото това са места, които те иначе никога няма да видят.", споделя Боян.

Снимка: "Петрови в грипа и около него"

Самият Боян още от малък е любопитен към несченичните пространства - онези, до които имат достъп само хората на сцената и остават скрити за публиката. Затова и спектакълът ни превежда през фоайето на първи балкон, около товарния мост на театъра, под Голяма сцена и пространства, които обичайно са запазени специално за актьорите.

Снимка: "Петрови в грипа и около него"

Гостът ни в #Матине отдавна е запленен от променадния театър и извеждането на изкуството в градските пространства. Постаавял е "Нирвана" в къщата на Яворов, както и "Невидимите градове" на Калвино в Ботаническата градина.

"За мен има нещо много освежаващо, що се отнася до намиране на някаква форма на чист театрален дух. Това не означава, че по сцените го няма. Аз имах нуждата първо да изследва за себе си какво означава театралното, защото си дадох сметка, че като студент имах много ясна идея какво е театърът и колкото повече неща съм правил, толкова повече си давах сметка, че нямам никаква представа какво е театърът. Предполагам, че това е някаква форма на мой път - да открия нещо есенциално за театъра; нещо, без което театралното не може да съществува."

Не пропускайте новия епизод на #Матине, в който с Боян Крачолов си говорим и за това как се справят актьорите извън комфорта на театралната сццена, от какво има нужда културанта среда у нас и как обикновения човек, живеещ в пост-социалистическа ситуация се справя с обикновения си живот, който всъщност съвсем не е обикновен?