Юко Мохри е известна със своите инсталации и скулптури, които са съсредоточени върху "събития", които се променят с условията на градското пространство.

Изложбата, подготвена специално за японския павилион на 60-ото издание на Венецианското биенале, е озаглавена Compose и изпълва пространството на павилиона на Япония в Giardini със звук, светлина, движение и аромат, които се променят в зависимост от условията на околната среда, като същевременно трансформират съществуващото архитектурно пространство в движение.

Снимка: kugeyasohide

Изложбата се състои от две произведения - Moré Moré (Leaky) и Decomposition.

Moré Moré (Leaky) е вдъхновен от различни ad hoc усилия, наблюдавани в станциите на метрото в Токио за спиране на течовете на вода.

Персоналът често използва предмети от ежедневието, за да се справи с такива малки градски "кризи", които са доста разпространени в този град с честа тектонична активност.

Юко Мохри реално създава изкуствено течове и след това се опитва да ги поправи, като импровизира с различни обикновени домакински стоки, налични в близост до мястото на Биеналето - градините Giardini.

Снимка: kugeyasohide

В свят, в който наводненията засягат околната среда, и особено в град като Венеция, постоянно застрашен от наводнения, Moré Moré придобива множество значения, върху които можем да разсъждаваме.

Разлагането на някои плодове генерира звуци и светлина чрез поставяне на електроди в самите плодове и преобразуване на влагата им в електрически сигнали.

Отличителни високоговорители и мигащи електрически крушки украсяват стената в пространството.

Вътрешното състояние на плодовете се променя постоянно, модулирайки се височината на дрона и интензитета на светлината.

Юко Мохри, която представя Япония на Биеналето във Венеция

Снимка: Kugeyasuhide

С течение на времето плодовете започват да изсъхват, излъчвайки сладката миризма на гниене. Юко Мори купува плодовете за инсталацията от местния хранителен магазин във Венеция.

Със заглавие, което етимологично означава "да поставим заедно (com+pose)", изложбата пита какво означава хората да бъдат и да работят заедно в свят, изправен пред множество глобални "течове" и кризи.

Парадоксално е, че кризите предизвикват най-голяма креативност у хората - това е основната идея зад проекта на Мохри

Първоначално той е вдъхновен от находчивите мерки на работниците в метрото в Токио срещу течовете на вода.

Течовете на вода никога не се отстраняват напълно и плодовете се озовават в компоста, за да изгният в инсталациите на Мохри, но тези очевидно безполезни усилия показват проблясъци на решенията, които нашата (човешка) скромна креативност може да доведе.