#Техният най-голям талант е, че могат да се наспиват за 2-3 часа през нощта, както казва за себе си легендарният Фреди Меркюри. Защото животът им преминава в тъмната част от деня, на сцената, пред публиката, под прожекторите. Те са Повелителите на нощта - музиканти, танцьори, DJ-и. Говорим си за Фреди, но всъщност го виждаме пред очите си и то не в ролята на Рами Малек. Просто приликата между вокалиста на Queen и световноизвестният хореограф и режисьор Коста Карaкашян е поразителна. 

С Коста Каракашян откриваме поредицата "Rulers of the Night" (в превод от англ. - Повелителите на Нощта). Това е втората част от проекта на #URBN със Sаmsung Galaxy S22 Ultrа, който през май вече веднъж ни провокира да уловим живота през камерата му - докато скитаме из дебрите на града и ви разказваме и показваме истории...

Улавяме движенията на Коста Каракашян през широкоъгълния обектив на камерата на Samsung Galaxy S22 Ultra - динамична и контрастна също като движенията на професионалния танцьор. Общото между него и Samsung Galaxy S22 Ultra е привличането към мистериозната сила на нощта. "Последният залез" е най-новото представление на Коста, който се изявява и като режисьор. Зрителите тръгват след него в нощта, а самият той се чувства като Повелител, въоръжен със спеца в нощната фотография Nightography - Samsung Galaxy S22 Ultra. 

Космическо усещане в Urban Garden Cafe на Grand hotel Millenium през обектива на Samsung Galaxy S22 Ultra

Снимка: Иво Марков за #URBN

Наш ред е да поканим Samsung Galaxy S22 Ultra на артистично пътешествие! Този път нашият високо технологичен приятел ще улови Изкуството на танца през широкообхватния си обектив заедно с #URBN Team. Отправяме се през миналото, от което бягаме, в настоящето, в което крачим към бъдещето, към което искаме да продължим...

Тази история започва с любов в детската градина...

Поглеждам към Коста - движи се изправено, натоварен със сак, раница и още няколко чанти, в които са сценичните му облекла. Приликата с Фреди е поразителна, прошепват ми, и няма как да го отрека. Даже Рами Малек не може да се похвали, ако застане до него. Но същевременно прилича и на модел на Келвин Клайн и не сме далеч от истината - тъй като в последната година танцьорът е в колаборация именно с тази модна марка, като създава поредица комерсиални танцови видеа за новата колекция.

Участието му в последната сезонна реклама на H&M е интензивно и впечатляващо, но наред с всичко гореизброено, модно, бляскаво има и нещо класическо в осанката му - най-вече в грациозните движения, колкото и да е облечен в съвремие; маниерът му на говорене - бавно и тихо; погледът - по детски наивен и по мъжки съблазнителен, когато влезе в образите си...

В ежедневието си като хореограф, Коста си води непрекъснато записки. В Rulers of The Night той води бележки с S Pen директно върху телефона си

Снимка: Иво Марков за #URBN

Започва да танцува след сериозна загрявка - без музика, сред гробната тишина, която настава в момента, в който изпълнява първото си движение. Успяваме да запечатаме миналото бъдещето и настоящето в танца на Коста - въпреки приглушената светлина в Urban Garden Cafe с гледка към теменуженосинята нощ - с революционните нови Nightography възможности на Galaxy S22 Ultra като 2.4um пикселен сензор - най-големият пикселен сензор на Samsung досега, позволяващ на обективите на камерата да улавят повече светлина и данни, оптимизирайки светлината и детайлите на видеоклиповете. Менюто е опростено, така че веднага щом натиснеш иконката на фотоапарата, може да отидеш в менюто "Още" и оттам да избереш опцията "Нощен режим". Автоматичното кадриране на видеото гарантира, че камерата винаги заснема точно този, когото искаш, независимо дали това е един човек или десет, а малката кръгла точка ти показва къде трябва да е фокусът за перфектната снимка!

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra. Кадрите са възможни благодарение на специалния режим за снимане през нощта на камерата на смартфона.

Снимка: Иво Марков

Снимка: Иво Марков за #URBN със Samsung Galaxy S22 Ultra

Снимка: Иво Марков за #URBN със Samsung Galaxy S22 Ultra

Оттам нататък се чува само дишането ни, ритъмът на краката му и прошепването на гримьорката Мел:

"Ох, затанцува ми се, като го гледам". 

 "Кога направи първите си танцови стъпки с тези крака?", шеговито го питам. Всичко започнало в детската градина. 

С танците се запознава едва 4-годишен, когато родитеите му го записват на спортни танци

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Хванах си гадже - Мила. Тя беше една година по-голяма и можеше да връзва връзките на обувките на децата. Аз още не можех и тя го правеше за мен. Покрай нас родителите ни се сприятелиха и решиха да ни запишат заедно на спортни танци. Когато отидох на първия урок, Мила не я доведоха. Бях на 4 години, бях сам в залата, но много ми хареса. Видях, че ми е приятно да танцувам и си спомням, че още в началото, докато науча първите стъпки в ча-ча се сблъсках с първото изпитание - имаше едно завъртане, което не можех да изпълня и вкъщи падна голям рев", смее се Коста.

Тогава майка му му казва:

"Ако толкова се притесняваш, ще се откажеш".

Но отказ за Коста не съществува.

Поглеждaйки към самия себе си в дисплея на Samsung Galaxy S22 Ultra, отбелязва, че голям казус за България е, когато съвременниците ни са постигнали успехи на световните сцени, а за това сякаш не се говори, а се споменава.

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Добрите примери трябва да се показват. Вярвам в качествата си на професионалист и че няма режисьорска или хореографска задача, с която не мога да се справя, ако се подготвя. Ако свърша моята работа, нещата ще се получат. Затова и за актьорите, и за танцьорите, с които работя, е важно да знаят, че ние създаваме нещо колективно. Танцьорите не са просто изпълнители. Важно е да се включат като колаборатори. Да говорят с любов за това, което правим. Да вдигаме нивото с ясно заявена лична отговорност", казва ми Коста. 

Редакторът на #URBN Криси Димитрова вече тества новия Samsung Galaxy S 22 Ultra

Снимка: Иво Марков за #URBN

Самият той има сериозна кариера зад граница. Името му е разпознаваемо в цял свят. Когато у нас се снима клипа на Рита Ора, Years and Years и още десетки външни продукции, за хореографии и танцьори звънят на Коста. Очевидно е научил онова прословутото завъртане от спортните танци в детската градина, защото със започването на състезанията три пъти става шампион на България. 

"Сякаш никога не ми беше минавало в ранните ми години като мисъл и идея да се занимавам с танци. Винаги е било по-скоро хоби, което ме е стимулирало, но не и професия. Може би започна да се превръща в професия, когато бях около 18-годишен. Вече учех в София, преместил се от Пловдив. Бях подал документите за Колумбийския Университет в Ню Йорк. Спомням си, че чаках на спирката, отивайки към гимназията, когато получих съобщение по Фейсбук от един танцьор:

"Здрасти, Коста, искаш ли да участваш в "Танцувай със звездите" във Виетнам?"

Тогава Коста Каракашян е дванадесетокласник. Убеден е, че няма как да замине и да комбинира успешно този ангажимент с ученето. Баща му е този, който му казва:

"Заминавай. Ако трябва ще напуснеш гимназията, обаче не трябва да изпускаш тази възможност. Кажи, че искаш и ние ще измислим какво да направим".

Така приема поканата за Виетнам.

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Моята гимназия за първи път в историята на училището позволи задочно обучение. Задействаха заради мен процедура, защото бях с висок успех и вече бях кандидатствал за Университет. Заминах за Виетнам декември, 2013 година. Шоуто траеше 4 месеца. Това бе първият ми досег с такава продукция - танцуваш със звезда, гледат те над 8 милиона души по телевизията. Пред репетиционната ме чакаха по 10 фена, които са запомнили, че Коста обича синьо и са изплели гривнички в този цвят. Moята звезда бе телевизионната актриса Дием Ми. След шоуто доби голяма слава и изигра главната роля във виетнамския филм, което е счупил всички национални рекорди за боксофис.", спомня си Коста. 

В момента е на 27, като кариерата му извървява паралелните пътища на хореографа, танцьора, режисьора и продуцента

Снимка: Иво Марков за #URBN

Той и Дием Ми печелят публиката и журито с танц от "Клетниците". Един от продуцентите дори пуска сълза. Във Виетнам Коста получава и свобода да изследва себе си и да се разкрие.

"Беше много важен момент. Преди това мислех да уча медицина, тъй като цялото ми семейство са лекари. Виетнам ми даде смелостта да повярвам, че мога да се занимавам с нещо творческо и че светът е отворен за това". 

Семейството му оказва ключова роля с подкрепата си в посоката към танците. Майка му лепи камъни Swarovski по костюмите, а баща му записва с камера всеки танц от състезанията по спортни танци. 

Цветовете на неговата душевност като артист са повлияни от водата и небето - все стихии и емоции. И от нощта във всичките ѝ тъмносини нюанси...

"Винаги, когато летя със самолет, се освобождавам от всичко. Най-лудите ми творчески идеи идват винаги в самолет, в небето. В полет се случват завоите в живота ми. А водата е жизнената ми сила. От нея уча за движението и за мен самия". 

Коста Каракашян е търсен от множество чуждестранни екипи за снимки както в България, така и в чужбина

Снимка: Иво Марков за #URBN

От малък Коста броди по света. След Виетнам е приет в Колумбийския университет, където ежегодно се допускат по-малко от 4% от всички кандидати. Мястото в труднодостъпния университет до голямо степен му е отредено именно заради участието му в "Dancing with the Stars" във Виетнам.

"Американците обичат индивидуални, лични истории", отбелязва Коста. 

През първото лято в Ню Йорк е поканен да танцува на кораб между Норвегия и Германия. Но не на какъв да е кораб, а на най-големият круизен ферибот в света! 

"С партньорката ми по спортни танци - Вяра, бяхме поканен като специалната атракция в шоуто да танцуваме. На следващото лято бях в Япония -да преподавам на лятно училище за японски студенти. Станах част от самата организация и така и следващите три лета".

Преподавал е и в Канада. Танцувал е в грандиозно шоу на Ниагарския водопад с италиански оперни певци. След Коста Рика, стига до Египет за един много специален проект - завръщането на сцена на легендарната актриса и певица Шерихан, която е известна от дете. Появата ѝ в проект след близо 20 години живот без камери е историческо събитие за Египет и света заради личната ѝ история - губи брат си, претърпява катастрофа, която я обездвижва, преживява две операции заради рак на мозъка и се оттегля от сцената през 2002 година. 

Коста ми показва видеото. Грандиозен мюзикъл, с участието на над 80 танцьори. Виждам и Коста, която я сграбчва за ръката и я повлича в ритъма на танца. През цялото време е плътно до нея. 

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra. Кадрите са възможни благодарение на специалния режим за снимане през нощта на камерата на смартфона.

Снимка: Иво Марков

"В "Завръщането на Шерихан" тя влиза в ролята на Коко Шанел. Аз танцувам соло сцена с нея. Бях освен танцьор и асистент хореограф,  и така преминах към следващото ниво в кариерата си по време на пандемията. Бяхме затворени в един хотел в Египет - само репетиции и обратно в стаята", отбелязва Коста.

На ключовата възраст е - 27 години. Последните 7 от тях са интензивни, но не и задъхани. В Ню Йорк създава първия си проект като режисьор -  "Waiting for Colour" - филм за насилието на LGBT хората в Чечня.

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra. Кадрите са възможни благодарение на специалния режим за снимане през нощта на камерата на смартфона.

Снимка: Иво Марков

"След него си казах, че ако искам да създавам творби със социален смисъл, трябва да се науча как и така стигнах до Магистратура във Венеция по Права на човека. Там бяха само дипломати, адвокати, юристи. Бях единственият артист. Изкуството има тази сила стратегически ние, като артисти, да си използваме емоциите, чрез които имплементираме социален момент", казва той. 

Танцът може да говори

"Ако някой на улицата тръгне да тича към теб - ти веднага имаш някаква реакция към това движение. Танцът е езикът на тялото, стилизиран по някакъв начин. Но ако видиш движенията на някого, неминуемо и инстинктивно създава реакция и в теб".

Почти толкова бърза е и реакцията на Samsung Galaxy S22 Ultra. Фотографът Иво Марков е възхитен: 

"Този телефон е доста умен, сякаш сам следи движенията", отбелязва той. Опасява се дали няма да има шум и бликове по кадрите от асансьора, но го изненадваме със специалния режим на нощни снимки. Когато снимате нощни снимки или използвате Space Zoom oпцията на този модел, стабилността на телефона е от значение, за да не е зърнесто изображението и да няма шум и бликове. Обърнете устройството и ще видите много камери, четири по-точно: Това включва 108MP основен обектив, два 10MP телеобектива и 12MP ултраширокоъгълен обектив. Затова и Samsung Galaxy S22 Ultra e най-добрият приятел за всеки Повелител на нощта! 

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra. Nightography кадрите са възможни благодарение на специалния режим за снимане през нощта на камерата на смартфона.

Снимка: Иво Марков

Така както каза Мел по-рано - ако видиш Коста да танцува, приисква ти се да се движиш и ти.

"Това е заради огледалните неврони. Когато публиката гледа танц, когато наблюдава едно движение, същите неврони като у танцуващия се активират в мозъка на зрителя. Получава се огледална връзка. Дори да не можеш да танцуваш по този начин, се чувстваш сякаш и ти правиш такива движения", добавя той. 

Samsung Galaxy S22 Ultra улавя нощта със сензора с уголемени пиксели, който привлича повече светлина и минимизира шума в снимката, за да предостави почти филмово осветление. Super Clear Glass обективите понижават отблясъците за по-ясни и ярки кадри.

Снимка: Иво Марков за #URBN

Зaедно със Samsung Galaxy S22 Ultra правим точно това - огледална връзка за вас с Коста Каракашян!

В танц, изпълнен в модерното пространство на Urban Garden Café, Коста интерпретира неговата трансформация през миналото, настоящето и бъдещето - от танцьор, през хореограф до режисьор и продуцент. В центъра е той като танцуващият и вдъхновяващ образ. Вляво е хореографът, следящ зорко всяко негово движение, записвайки го в паметта си, за да го коригира. Вдясно е режисьорът - водещ си записки на телефона и снимащ стилизираните и характерни движения на професионалиста, благодарение на S Pen, вграден е в корпуса. Това е най-бързият S Pen, който Samsung някога е създавал. Така със съвременното бижу - Samsung Galaxy S22 Ultra се впускаме в историята на Коста за срещата му със съвременния танц. 

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Срещнах се със съвременния танц именно във Виетнам. Това е по-абстрактното и чувственото за мен и ми дава шанс да разкажа повече истории. Спортните танци са винаги включващи един мъж и една жена - те или се обичат, ухажват, флиртуват, или се карат, винаги е романтично и винаги между мъж и жена, което не отговаря на моята идентичност и моята история. Може единият танц, който искам да направя да е за дете и възрастен, за 20 души, за петима приятели... Спортните танци не дават тази свобода. Програмата ми в Ню Йорк бе само по съвременен танц и там се срещнах с уникални преподаватели. Танцът из града е част от градската култура на Ню Йорк. Ползваш студентски билети и от вторник до събота гледаш най-различни шоа и хореографии", споделя Коста. 

Винаги носи в раницата си тефтер, в който записва. Забелязваме това - прави същото върху дисплея на Samsung Galaxy S22 Ultra, чиито S Pen ползва и Коста, докато е в ролята на продуцента в танцовата хореография.

Samsung Galaxy S22 Ultra ни придружава в артистичното приключение в Grand Hotel Millenium и Urban Garden Cafe

Снимка: Иво Марков за #URBN

В годините се ражда и уникалния му стил в съвременния танц - много нежен, съблазнителен (този флирт е от спортните танци, казва той) и създаващ вътрешно усещане.

"Не обичам водопад от движения, а стимул и мотивация. Важно е какво усеща този човек и как това го кара да се движи. Доста резки движения присъстват в моите хореографии. Ту си преследващият, ловецът, а след това плячката. Важно е танцьорите да сме многопластови. Дори когато снимаме по-кратък танц, важно е да има различни състояния и ако вече се е изчерпала тази нежна идея, тя да се среже с нещо рязко, за да започне ново начало, нова идея". 

Samsung Galaxy S22 Ultra улавя нощта със сензора с уголемени пиксели, който привлича повече светлина и минимизира шума в снимката, за да предостави почти филмово осветление. Super Clear Glass обективите понижават отблясъците за по-ясни и ярки кадри.

Снимка: Иво Марков за #URBN

Конфликтът в танца е тема, която засягат двамата с хореографа Владимир Ангелов, работещ във Вашингтон, през последните дни по време на общ курс.

"Това, което много работим и говорим с него е, че винаги е важно да има конфликт. Дали е на ниво един танцьор и друг танцьор - например единият да иска да стигне до края на залата, а другият да не му позволява - това визуално е интересно. Може конфликтът да е в тялото - главата да иска да иде в едната посока, но тялото я дърпа в другата - и ето, танцът го има. Има и микроконфликти в тялото - между гърба ти, краката, пода..."

В живота не е хубаво да има толкова конфликт, но в изкуството е катализатор.

И макар Коста да е обикновено водещия в танците, танцът води него по житейския му път. 

"Това виждате и във видеото. Разделянето на трите шапки, които ми се налага да нося в ежедневието - на танцьора изпълнител, който работи с други танцьори и ги вдъхновява, и на режисьора и продуцента, който създава цялото. В последните години все по-често имам картини в главата си, които знам, че за да се случат в реалността - няма да се появят изведнъж или някой да дойде и да ги създаде така, както аз ги виждам. Започнах да продуцирам както късометражни филми така и новите т нар. "immersive" представления ("immersive" - потапящи).  При тях самото пространство е типично. Вече сме създал две такива. Първото бе "Кухня" през 2020 г., което създадохме с Александър Цеков, който е майстор сладкар. Самото представление е базирано на неговите професионални преживявания в кухнята като интензивно място. Всичко се случва в кулинарна академия. Публиката идва и сяда на масите и на поднос ѝ сервират чифт слушалки и бележка "Последвай ме". Публиката преминава през кухненското помещение, където чрез танц и театър са разказани истории за шеф готвача, който не се грижи за екипа си, а ги изоставя, за да си върши други неща в офиса или за стажантката, която е много талантлива, но другите от екипа искат да я подтиснат, за да не изпъква индивидуалността ѝ. Накрая има и десерт, който Александър е създал, вдъхновен от персонажите. Всяка сцена е в различно пространство", споделя Коста. 

Снимка: Иво Марков за #URBN

През 2021 Коста създава и второто immersive представление по наболяла социална тема - за замърсяването на въздуха в България от топлоелектроцентралите.

"Заснехме трейлъра до Гълъбово, около ТЕЦ Брикел, който системно нарушава нивата на серен диоксид във въздуха. Самото представление беше на депото за отпадъци в Габрово. Там всяка сцена е на различна локация. Около 2 км се минават на крак  от публиката. Там нямаше зловоние, не си го представяйте така. Представлението се казва "Последният залез", а публиката накрая избира дали да остане на страната на Корпорацията. Силно е, защото виждаш една реалност, нов свят пред теб, създаден не само сценично"

Съвременният танц не създава въображаеми светове, а търси път към реалността.

"Искам да създавам така, че да докосвам разнообразна публика. Не искам моето изкуство да е само елитарно или да е разбираемо само за хора с висши образования по танци. С "Кухня" беше интересно - в публиката имаше хора от кулинарния свят, които не бяха гледали съвременен танц преди. Тази нова публика е много важна", казва Коста. 

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra

Снимка: Иво Марков

Станаха ли артистите твърде скептични към публиката, започнаха ли да си я избират, питам на свой ред.

"В България някак си в образованието на младите артисти се обрамчва с "правилен" и "неправилен" начин за правене на нещата. Не сме отворени като гилдия към експерименти и иновативни, съвременни начини да се случват нещата. Това води до следното отношение към публиката: "За които не са разбрали, ние да обясним, че създаваме нещо много специално, но зрителите не са на нивото да оценят". В крайна сметка танцът е една комуникация. Ако ти говориш на език, който другият не разбира, следващата стъпка е да се премине на такъв, който да е разбираем. Това е отговорност както на публиката, така и на артиста да превключи станцията", е мнението на танцьорът.

Самият той е имал своите трудни моменти до днес, когато е сред най-разпознаваемите и търсени имена у нас и в чужбина.

"Може би най-личното в моя подход идва от миналото, когато моите преподаватели по танци не се държаха добре към нас като деца и ученици и винаги съм знаел, че това не е редно. Минаха години в Ню Йорк с много по-обгрижващи преподаватели, които виждат силните ти страни и ги развиват. Трябваше ми доста време да работя вътрешно със себе си, за да се откъсна от онези неща, които ми бяха насадени в ранна възраст - че не съм артистичен, че не се справям, че не става... Във всяко едно изкуство в България това се повтаря на младите хора. Това се превърна в последствие в моя мисия и фикс идея - да преподавам, за да покажа, че има по-приятен начин да се твори. Това съм го пренесъл и в работните ми навици, където залагам на дипломатичност и бързина. Винаги търся пътя, по който всичко да се случи както трябва, без излишен стрес. Най-често в края на процеса чувам - беше толкова приятно и лесно, но пак се получиха нещата!"

Снимка: Иво Марков за #URBN

Така миналото пренася Коста в настоящето под формата на желанието му да стигне до втория етап от живота си - хореографията по един по-хуманен начин.

"Като танцьор видях, че имам идея как трябва да изглеждат нещата. Работейки с режисьори - усещах как може по-добре да се покаже танцът. Започнах да се уча на езика на киното, който е подобен на сценичния, но естествено със своите особености и когато създавам на сцена, си мисля как мога да създам усещане за близък кадър. Играя с езика на киното в "immersive" представленията. Когато пък режисирам кино - как мога да вкарам изпълнението автентично, така както е стояло на сцена. Така киното и сцената се преливат едно в друго". 

Това много добре се вижда в танца на Коста, който създаде специално за проекта със Samsung Galaxy S 22 Ultra.

Само преди дни Коста Каракашян се изяви и като визуален артист в рамките на KO-OП. "Like the State, the toilet is never neutral" е визуален разказ за това, което се случва зад вратите на обществените тоалетни. 

Специално проектираните стъкло и обектив на Galaxy S22 Ultra помагат за намаляване на отблясъците, дори в тъмното

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Ползвам мултимедия - записани и прожектирани актьори се използват като една намеса в личното пространство на тоалетната. Изследваме какъв тип хора влизат в обществената тоалетна с всичките неща, които се случват там - легални или не, нормални или не. Има хора, които просто чакат, други влизат и вършат нещо странно. Виждаме не само реакция, но и поведение - как би реагирал ако ти влезеш в тоалетната и там вече има човешко присъствие. Един от персонажите ни например влиза и започва да си цъка на мобилния телефон в тоалетната - решихме, че той ще е онзи, който е най-близък до всички нас", разкрива танцьорът. 

Общочовешките му наблюдения от пътуванията по целия свят се преплитат в ежедневието му. От азиатските държави, където цари колективният дух, научава,че гостоприемството е важно, макар и по различен начин.

Koста Каракашян в специалния проект "Rulers of the Night"

Снимка: Иво Марков за #URBN

"Давам за пример Виетнам - там има хора, които живеят в изключителна бедност, но за тях е много важно ти да бъдеш техен гост, да ти сготвят, да споделиш залъка си с тях - те може да са 14 души, които живеят в една стая, но трябва да отидеш при тях и те да се погрижат за всичко. Във Виетнам се научих много на смирение и споделяне. Ню Йорк е другата крайност - място на индивидуалния дух и амбицията. Всеки отива там, за да постигне нещо. Готов на всичко, дори и сам. Нямаш време, Ню Йорк никога не спи. Забързани хора по тротоара, които крачат вглъбени в мислите си. Единствените хора, които спират са туристите, а нюйоркчаните негодуват: 

"Уф, пак някой е спрял на тротоара"...

"От Ню Йорк съм запечатал в себе си и от този дух да действам активно, както се случва в България. Но е важно винаги, когато отиваш в друга култура, да си любопитен и внимателен. Да се вгледаш какво правят хората, да се опиташ да разбереш, да задаваш въпроси. По света винаги съм вярвал в танца и в движенията си, но в България не винаги. Случва ми се от време на време естетически да се почувствам много отвъд и встрани от това, което в момента е нашата реалност. Моменти състояния са. Но емоционално ги преодолявам и то бързо. А след това моментално ми идва нова идея. Дори да не е това, което хората си представят, че ще направя, най-важното е да го направиш за себе си...

Да го правиш малко напук.

Защото важно е на теб да ти допада това, което правиш. Често в комерсиалните проекти са ми казвали, че моят стил е много странен и абстрактен, а в концертните танцови среди ми казват, че работата ми е много комерсиална и за мен това е супер. Защото щом и в двете крайности не попадам, някъде по средата е моето място!"

Снимката е направена със Samsung Galaxy S22 Ultra. Nightography кадрите са възможни благодарение на специалния режим за снимане през нощта на камерата на смартфона.

Снимка: Иво Марков

Има ли чуждо артистично присъствие в България - Коста Каракашян фигурира в списъците. И там, в списъците, най-отгоре е неговото място. Той е едно от най-познатите имена в танца от България извън пределите ѝ. Мечтае за представление в Ню Йорк в Бруклинската Музикална Академия, която е една от най-големите сцени в света. За Парижката опера и балет и за големите филмови фестивали като Кан и Берлинале. Това са паралелни кариери, в които има толкова за научаване...

"Но и за постигане. Някак не ми стига само едното русло. Общото между всичко това е правилният поглед", казва той. 

Удобно се чувства и в селекцията на "Rulers of the Night"-танцовото изкуство е професия, която се упражнява предимно през нощта.

През деня репетиции, вечер - прожекторите и сцената.

"Така се и почувствах, като повелителят на нощта - когато създавахме "Последният залез" в Габрово - самото представление започва по залез слънце. Публиката е свидетел на последния залез на човечеството. И ние им раздаваме фенерчета, с които те интерактивно могат да решат накъде да осветят, за да продължат. Гледайки цялата публика и залязващото слънце над депото в Габрово, как те включват фенерчетата и следват един от танцьорите в продукция, която аз съм създал, намерил финансиране, убедил всички тези хора да дойдат в Габрово - тогава се чувствам Повелителя на нощта. Казвам си:

"Уау! Повярваха в тази идея! Случва се!" 

 

Специален проект на #URBN и Samsung!

#URBN team:

Интервю и концепция: Кристина Димитрова

РМ: Йорданка Блажева-Вълчева

Фотограф: Иво Марков 

Грим: Chroma by Mell

Стайлинг: Александрина Дерменджийска 

Гардероб: 

DESIGUAL// SCANDAL // H&M - Sofia Ring Mall

Обувки - SCANDAL - Sofia Ring Mall

Aксесоари: H&M 

Video Production Crew

Ангел Юруков 

Ренета Веселинова

 Локация: Urban Garden Café в Grand Hotel Millenium