##"Вълнàта е породена от дълбоките условия на океана. Човекът е породен от дълбоките условия на света. Човекът изниква от света и се носи като вълнà, докато не дойде моментът отново да потъне. Нагоре, надолу. Човек, вълнà". Думите са на Милена Ташева и прекрасно допълват цитата на Ромен Гари, че "човек може да завърже приятелство с Океана". А ние добавяме - и в Океана. Като капитанска щерка, съм запомнила думите на баща ми, че най-крепките приятелства се създават в Открито море, където понякога си изправен пред лошите настроения на природата само с шепа екипаж до себе си. Затова и специалният проект на #URBN и Old Spice в рубриката "Коледният шопинг на звездите са посветени на приятелството! В разговор с Арти и Филяка - забавният инфлуенсър тандем, познат от социалните мрежи, научаваме коя е тяхната древна съставка за дългогодишната им дружба.
Двамата ще подарят един на друг един и същ подарък - комплект Old Spice Whitewater, за да се насладят на целия спектър от продукти на марката, и то от една серия и аромат - душ гел, дезодорант спрей, дезодорант стик, афтършейв лосион. А вие също може да последвате примера им, ако се вдъхновите от този разговор за приятелството - като се включите в играта ни за комплект Old Spice Travel bag в профила ни в инстаграм тук:
***
"Нашето приятелство е много симпатично и диво. Не е капитанско, ами корабокрушенско направо. Минали сме през много неща", казва Филяка. Той е един от първите инфлуенсъри у нас, а Арти го определя и като един от основателите на инфлуенсърските среди у нас. С над 200 хиляди последователи в инстаграм, двамата редовно се грижат за доброто настроение на последователите си със заразяващо чувство за хумор.
"Знаехме се още от гимназията, но не бяхме толкова близки. Имахме много общи познати и това, което ни сближи на по-късен етап, беше самото творчество - музиката", разказва Артьом.
И двамата са от Бургас. Тайната съставка на тяхното крепко, тийнейджърско приятелство е общи интереси!
"Като хора сме активни, обичаме да тренираме и да сме ангажирани. Всичко, което правим, е от сърце и душа и влагаме максимално енергия и любов в това, което правим. Било то в музика или в бизнес. Постоянни и целенасочени сме, което според мен е в основата на нашето приятелство. Изповядваме едни и същи ценности", споделя Арти.
"Хора, които нямат еднакви ценности в живота, няма как да се уеднакват. С Арти сме израснали в еднаква среда", допълва Филяка.
Наричат приятелството си корабокрушенско именно заради неговата устойчивост в годините - в тихите води и бурите на житейски Океан. Затова и Old Spice избра да чуе тяхната история на приятелството!
"Примесена е с много загуба на екипаж. Много хора се оказват неистински покрай нас, малко са се задържали, защото, за съжаление, в обществото, в което живеем, не винаги може да намериш точния човек от първия път", казва Артьом.
Истински, чисти и добронамерени
"Искаме в това да възпитаваме подрастващите, които основно са нашата аудитория в социалните мрежи. Да ги заредим с правилните виждания за живота. Не знам дали знаете как завърши първия онлайн сериал в България - типично. Хората в XXI век бързо забравят откъде са тръгнали и кой им е подал ръка", казват двамата инфлуенсъри.
"В едно приятелство е много важна подкрепата, но и сходния хумор. С Артьом го носим и голяма част от нещата, които ни се случват, са пречупени през призмата на смеха. По-лесно преминаваме през препятствията. Не приемаме нещата твърде лично!", добавя Филяка.
Познавайки се толкова добре, двамата знаят винаги какво да си кажат, но и какво да си подарят!
"Eто сега аз ще му подаря комплект Old Spice Whitewater и той на мен ще ми подари комплект Old Spice Whitewater. По-добре от червени коледни чорапи, със сигурност, не че не сме им феновете и няма как да минем без тях!", смее се Арти.
Дори и за час не са били скарани. Нямало е и случай, в който да се засегнат или нагрубят един друг. Безоблачно приятелство, което дори на Арти му се струва "чак неуместно". Познават се повече от 10 години, но не издават повече, за да не установим точно на колко години са.
"Свободните инфлуенсъри крият възрастта си", казват Арти и Филяка, докато се заливат от смях.
Бидейки приятели и в живота, по-лесно се компилират и в социалните мрежи, превръщайки се в един от най-забавните тандеми онлайн.
"Нашата енергия, на база на приятелството, предразполага към хумор и се сработваме супер в проекти"
Оld Spice White Water им допада като аромат именно заради дълготрайността, дървесните нотки и морския полъх.
"Описа много точно нашите морски души. Определено Old Spice Captain и Old Spice White Water са нашият достъпен и неизменен избор в ежедневието. Напоследък дървесните нотки са в тренда, така че искаме да сме в крак с тенденциите като свободни инфуенсъри и затова точно този аромат подходжа на младите мъже!" , смее се Филяка.
Арти издава, че ползва Old Spice Captain и заради жена си, на която ѝ допада точно този класически аромат. По-точно Old Spice Deo Stick, предназначен за мъже, който отблъсква неприятната миризма на пот през целия ден и дава чувство за чистота и свежест. Подходящ е както в ежедневието, така и по време на спорт. Специалната формула съдържа компоненти, които се абсорбират бързо, не изсушават и не дразнят кожата.
"Аз от две години нямам обоняние, но въпреки това се доверятм на този избор и на жена ми", шегува се той.
Питаме го може ли да се издържа семейство с професията "Инфлуенсър".
"Да, разбира се. Това е бъдещето. Това е достойна, готина, мечтана професия. Като бяхме по-млади, по-малко обмисляхме активациите и виизите в социалните мрежи. Сега нивото ни на хумор е друго", обяснява Арти.
"Преценяваме доколко е правилно и удачно да говорим по нашия си, корабокрушенски начин, защото ние си разбираме шегите, но не знаем как ще се възприемат от аудиторията", добавя и Филяка.
Казват още, че в момента съдържанието им е добре обмислено и с цел възпитание в ценности, съобразено с имиджа им, за който се стараят да се грижат.
Не бива обаче да се прекалява с желанието да си инфлуенсър.
"За да не стане така, както се случи в Америка. В момента всяко дете иска да бъде инфлуенсър. Всеки иска "да не работи нормална работа" и така възприемат тази дейност. Обаче, инфлуенсърството не е просто да си популярен, а да вдъхновяваш. Идеята е да даваш пример! Можеш да си инфлуенсър и да имаш друга професия", уточнява Арти.
"Не трябва да го правиш, за да гониш слава. Не бива да се пресилваш и съответно да се излагаш. В България доста активации стават вайръл, покрай простотията и пошлостта. Това, че подобно нещо е "гръмнало", означава, че бързо ще отшуми. Важното в инфлуенсърството е да носиш стойност за аудиторията. Да си полезен по някакъв начин. Защото иначе не си инфлуенсър, а просто човек с много последователи".
Казват, че в България има и лоши примери за инфлуенсърство. Говорейки за съдържание, Филяка отбелязва, че в инфлуенсърството има и много подводни капани.
"Когато не си разбран правилно, например. Бяхме направили едно вдъхновяващо, според мен, видео, в което показвам физическата си трансформация в рамките на месец, с правилно хранене и тренировки вкъщи.Постигнах много добри резултати. Мислех, че е позитивно видео, което ще подтикне хората да тренират в домашни условия, обаче то се разбра по коренно различен начин. Започнаха обвинения, че съм използвал стероиди, анаболи, че не е възможно да постигнеш такива резултати за месец... Така че понякога дори ние не можем да предвидим как едно видео ще се възприеме от аудиторията".
С хейта се справят чрез претръпване.
"Това е като някой да те удря по едно и също място дълго време. Губиш чувствителност, не му обръщаш внимание. Бидейки инфлуенсър, ставаш и до известна степен непукист в най-добрия смисъл думата", казват двамата приятели.
"Смятам, че тази имунизацията в напредничавия XXI в. ни е нужна, за да оцеляваме в едно до голяма степен воайорско общество, където животът на всеки от нас може да бъде и добър, и лош пример, сензация и професия. От голяма полза е да прецеждаме добре мнението на хората, защото в Съвремието сме свикнали да се сравняваме на база на социални мрежи. Виждаш снимки от почивката на влюбена двойка и си казваш: "Ей, мен тя/той защо не ме заведе на Малдивите?" или "Защо не сме като тях", споделя Филяка.
Инфлуенсърството е и отговорност. Изначално. Самите те никога не са се стремили да създават конкретен имидж - в социалните мрежи и в живота винаги правят това, което обичат и харесват, по техен начин - максимално добре заснети видеа или песен. Залагат на качественото - и отвътре, и отвън.
Затова и Old Spice е тяхната задължителна подправка, когато говорим за имидж.
По време на Коледния шопинг на интернет звездите, достигаме до извода, че всеки трябва да си създаде собствен малък кръг от верни хора и да следва личните си интереси. Различават много добре истинските приятели от просто феновете.
С времето всичко си идва на мястото, защото Арти и Филяка преди всичко са много добри приятели - винаги рамо до рамо и в трудните моменти.
Пожелават си по Коледа, поне веднъж да им се случи те да бъдат Дядо Коледа! А ние им пожелаваме само на Филяка Снежанка, защото Арти вече си има!
*Специален проект на #URBN & Old Spice!
НАЙ
За какво да внимаваме, когато поръчваме продукти от чуждестранни сайтове?
За какво да внимаваме, когато поръчваме продукти от чуждестранни сайтове?