В дигиталната ера, където удобството и достъпността са от първостепенно значение, мобилното банкиране се превърна в трансформираща сила в света на финансите. Навлизането на смартфоните във всички моменти от ежедневието ни и безмилостната еволюция на технологиите доведоха банковите услуги до върха на пръстите ни. И промениха фундаментално начина, по който управляваме своите финанси.

Възходът на мобилното банкиране

Мобилното банкиране се използва от милиарди хора по света днес, а банките непрекъснато предоставят статистика за увеличаване на дела на потребителите, които предпочитат да осъществяват банкови операции и услуги през телефона си.

Еволюцията започва още в началото на 21-ви век с първите значителни стъпки, направени в разработването на мобилни приложения. В началото банките предлагат само основни функционалности като проверка на салдо по сметка и известяване за скорошни трансакции. Появата и бързото развитие на смартфоните дава нов тласък на тези приложения и проправя пътя към по-комплексни дигитални банкови услуги - извършване на парични преводи, проследяване на трансакции, дистанционно откриване на депозити, заявяване на банкови продукти изцяло дигитално и не само.

С разработването на биометрични методи за удостоверяване на самоличността като пръстов отпечатък и лицево разпознаване се допринася за сигурността на мобилното банкиране и доверието от страна на потребителите, а динамиката във финтех индустрията дава стимул на банковите институции да разширяват все повече обхвата на своите приложения.

Днес мобилното банкиране е неразделна част от нашето ежедневие, като предоставя удобен и сигурен достъп до финансови сметки и услуги. Физическият банков филиал променя своите характеристики и функции, а очакваното все по-сериозно интегриране на технологии дава широко поле за персонализация на банковите услуги, въвеждане на интерфейс за добавена реалност, гласови операции и още редица иновативни възможности.

Предефинирано удобство: Банката в джоба ти

Мобилното банкиране се утвърди като основен играч във финансовия сектор, предлагайки несравнимо удобство, сигурност и ефективност. Най-привлекателният аспект за потребителите определено остава алтернативата да изпълниш всичко за своето ежедневно банкиране само с няколко клика. Далеч останаха дните, когато трябваше да посещаваме филиал на банката, да се редим на опашка или да чакаме работното време, за да получим достъп до сметките си.

С напредването на технологиите хоризонтът за мобилно банкиране изглежда безграничен, като обещава още по-лесно и удовлетворяващо финансово изживяване - споделят експертите от "УниКредит Булбанк", която през тази година получи награда за най-добро приложение за мобилно банкиране у нас от международното издание Global Finance. От банката споделят, че един от основните им акценти в обслужването и иновациите през последните години е именно в развитието и усъвършенстването на портфолиото от дигитални процеси и услуги в мобилното приложение за банкиране - Булбанк Мобайл.

Кои са най-използваните функционалности на мобилното банкиране?

Мобилното приложение превърна банката в денонощен помощник и даде достъп до сметките ни 24/7. Разбира се, най-често използваната услуга е проследяването на текущото салдо по нашите сметки и историята на трансакциите. Освен че спестява време, това ни дава възможност да сме много по-информирани и по-ефективно да управляваме финансите си, превръщайки приложението и в инструмент за бюджетиране. "УниКредит Булбанк" споделят, че са търсили дори още по-удобен и лесен начин да следим активите си и като решение въвеждат услугата "Widget", с активирането на която можем да следим баланса по сметката си, без да се налага всеки път да отключваме приложението.

Все повече клиенти избират да добавят своята карта в дигитален портфейл и по този начин се разплащат само и единствено със своя смартфон, без физическа пластика. С развитието на онлайн търговията и разплащанията, потребителите все повече използват мобилното приложение за своите ежедневни нужди, свързани с покупки и трансакции. През Булбанк Мобайл лесно можем да дигитализираме нашата банкова карта, така че да плащаме чрез дигитален портфейл на всеки ПОС терминал в страната и чужбина. Безконтактното плащане разширява своето приложение, дори и за дребни покупки, тъй като потребителят няма такса за безкасово плащане. Паралелно с това, свързването на Булбанк Мобайл с националната система "BLINK" даде ново разбиране за банковите преводи - те вече са незабавни и по всяко време на денонощието, като запазват високата степен на защита и сигурност. С незабавните преводи в Булбанк Мобайл парите пристигат по другата сметка за под 10 секунди, нещо за което до преди година понякога чакахме повече от ден.

Плащането на сметки чрез мобилно приложение също бележи възход, като осигурява лесен начин за управление на регулярни преводи. Това ни дава спокойствието, че няма да пропуснем важни дати за плащането на ток и вода, погасяването на вноска по ипотека или кредитна карта, заделянето на сума за инвестиция във финансов инструмент.

Тъй като сигурността и предотвратяването на измами стават все по-важни теми, сред най-използваните от потребителите функционалности е и настройването на известия за различни събития в акаунта, включително входящи и изходящи трансакции, определен праг на баланса и други.

А банковият филиал? Тук е, просто вече е на върха на пръстите ни. Мобилното банкиране на "УниКредит Булбанк" е допълнено с редица нови функционалности, така че да пресъздаде пълната гама от най-търсени продукти и услуги, за които се налага да посещаваме своята банка. В телефона вече са процесите по изцяло дигитално кандидатстване и одобрение за потребителски кредит, откриване на разплащателна сметка с дебитна карта, откриване на депозит, заявка за лизинг, откриване на спестовен и инвестиционен план, промяна в лимита на кредитната карта, заявката за овърдрафт и още много други.


 

*Материалът е реализиран с подкрепата на "УниКредит Булбанк".

Публикацията съдържа продуктово позициониране