#Само преди дни едно от малкото социологически проучвания, правени сред младежите от nova поколението ни накара да се замислим. Защо половината от хората между 16 и 25% мислят, че чашата е наполовина празна, а не наполовина пълна? Песимизмът сред младите сякаш взима превес и постига ефекта на доминото - подхранва хейта, чиято кулминация е предимно в социалните мрежи; засилва негативното отражение на CANCEL културата; води до негативното възприятие на целия им живот и мрачни планове. Според проучването, поръчано от обществено ангажираните Huawei 50% от младите избират "Да бъда себе си", а останалата половина - "Да се съобразявам с другите". Липсата на мотивация и смелост за поемане на рискове, увереността и безгрижието по-скоро липсват в главите на поколението nova в най-крехката им възраст. 

Новият смартфон Huawei nova 9 SE е насочен именно към младите хора, затова и организира вдъхновяваща кампания, на базата на последното мащабно проучване на специалистите от Ipsos - световен лидер в социологическите проучвания. Сред положителните нагласи на младите остават отношението към семейството и авторитетите. Затова и на "горещия стол", за да отговори на въпросите от проучването сяда техния идол - певицата DARA, която освен това е инфлуенсър и мотиватор. 

Снимка: Huawei nova 9 SE

Докато 55% от запитаните на възраст между 16 и 25 години смятат, че светът не върви към по-добро, а 20% нямат мнение по въпроса, DARA се присъединява към положителните 26%. 

"Светът е пъстър - не е просто сив и бял. Да, има събития, които ни разтърсват и понякога губим почва под краката си. Има обаче и такива, които дават смисъл и вярвам, че те са повече", казва тя. 

За нея явторитет и идол може да е всеки човек, който не се страхува да изразява собственото си мнение и върви смело по пътя, който избира.

"В този смисъл всеки ден срещам личности, които ме мотивират", казва тя. 

На фона на нейния отговор, обаче, поколението nova е по-скоро поляризирано. Поляризацията 50/50 е видна по осите "Да бъда себе си - да се съобразявам с другите", "Да остана верен на убежденията си - Да се адаптирам към промените в света", "Да следвам авторитети - Да намеря своя път".

Смелостта и възможността да поемаш рискове е канализираща за опдрастващото поколение, което тепърва избира пътя в живота. Младежите, които са по-малко склонни да поемат премерени рискове са е по-вероятно да изпуснат шансове - като ранни стажове, което от своя страна води до опция да изпуснат и добрите възможности за реализация. 

Над половината анкетирани - 54% казват, че "не поемат рискове, за да избегнат проблеми", срещу 46%, които смятат, че рисковете са необходими, за да бъде животът по-вълнуващ.

По остта "Да вземам всичко от живота - Да взимам под внимание задълженията преди удоволствията" уклонът, макар и с малко - 52%, се оказва на страната на задълженията, като той е особено подчертан в столицата - 63%.

Цялостно, макар и с малко, жените се определят като по-склонни да рискуват и да изпитват удовлетворение от предизвикателни задачи, в сравнение с мъжете.

"Всъщност риск е да излезеш от зоната си на комфорт - нещо, което ми се случва ежедневно. Рискувам дори с визията си, с изборите си и с музиката", споделя по тези въпроса DARA.

В моята вселена всички са смели и дръзки, и често ме тласкат към нови приключения и бурни емоции!

За DARA и най-малката победа всъщност е успех – от събуждането сутрин, през грижата за здравето на ума и тялото, до всяка една среща с публиката. 

Снимка: Huawei nova 9 SE

По отношение на грижата за себе си отново точно половината смятат, че трябва да правят всичко възможно да подобряват външния си вид, а другата половина - да го приемат такъв, какъвто е. Половината биха изтъквали успехите си, а другата половина - по-скоро не, като тук мъжете са по-изтъкващи се, а цели 56% от жените предпочитат да не парадират с успехите си. Интересна точна поляризация на фона на излизането от пандемията се отчита и на въпроса "Да се грижа за здравето си - Да живея, без да мисля за утрешния ден".

Разделението 50 на 50 се запазва и по други въпроси, свързани с бъдещето. Като технологиите, например. 48% смятат, че в бъдеще технологиите ще направят живота по-лесен, а 52%, че те могат да разрушат личната свобода.

Като цяло поколението "nova" е настроено позитивно към ролята на технологиите в живота си.

60% се съгласяват, че използването им помага в грижата за себе си, 62% - че помагат в поддържането на добра форма и спортуване чрез използване на приложения за подпомагане на диетата и тренировките и 63% - че технологиите цялостно правят живота по-лесен и улесняват воденето на здравословен начин на живот. Именно затова и новият Huawei nova 9 SE насочва вниманието на младите именно към необятните опции, които им предлага с една единствена цел - да се чувстват удобно със себе си и сред околните. Сензорите на nova 9 SE могат да открият кога човекът в кадъра се усмихва, след което автоматично камерата да направи снимка, а портретите са с качество на професионална снимка - така че няма нужда от нищо fake и никакви филтри! 

Може би най-голямата изненада е, че за младежите на възраст 16-25 години, семейството остава най-висшата ценност. Непрекъснато се плакваме, че поколението nova някак бяга от традициите, ставайки пряк свидетел на най-негативното от човешкия живот само с един клик - насилието, разделите, предателствата... Дали заради Вазов, Ботев и Каравелов, дали заради грижите на мама и татко, поколението nova. 

"Защо семейството?"

Някои от свободно дадените отговори звучат така: "Най-голяма подкрепа! Хората, на които може да се разчита за всичко и винаги.", "Защото семейството е всичко в едно - любов, сигурност, щастие.". И за финал - "Семейството е нещо много ценно! Това е училище, в което се учим да обичаме, служим един на друг и да живеем".

То е основна ценност за 48% младежи между 16 и 25 години у нас. Любовта се нарежда на второ място с 13%. Челната тройка се затваря от удоволствията на живота и щастието с 8%.

С по едва 5% следват свободата и независимостта, финансовото благосъстояние, приятелите и личностното развитие. Отново донякъде изненадващо на фона на света, принадлежността към общност или кауза е в дъното на тази класация с 1% посочвания.

Снимка: Huawei nova 9 SE

A какво отговаря DARA  на тези въпроси: 

"Най-важна в живота ми е любовта, която споделям със семейството и приятелите, и която изразявам в музиката!" 

И тъй като технологиите, наред със семейството и любовта са сред положителните нагласи на поколението nova, Huawei nova 9 SE предлаг разноообразие, забавление и възможност да направим живота си още по-пъстър, както каза DARA! Toй може да снима видео както от задната, така и от предната камера и да улавя реакцията на картината, която се разгръща пред очите ви. Звучи идеално за заснемане на любими моменти? Непринудено и истинско, за да останете верни на себе си и да не следвате стадото. 

Ако пък нещо във вашето мултимедийно представяне в обществото ви притеснява, винаги може да ги редактирате малко - с апликацията, която Petal Clip, която се грижи за перфектното монтиране на видеата, което спокойно може да направи всеки любител истински влогър. Само си представете колко цветно видео може да се получи, ако например подарите невероятен подарък на приятел и заснемете едновременно неговата и вашата реакция. Или кадри от любимия ви концерт, на които се виждате и вие и изпълнителят. 

Спомените с най-важното за нас - семейството за извор на привъразност и топли емоции. Затова не пропускайте да използвате Huawei nova 9 SE, когато градите историята си с най-бизките. 

Снимка: Huawei nova 9 SE

Така един необикновен смартфон ни превръща в създатели на съдържание, готови за нови емоции, вдъхновение и незабравими преживявания. В мотиватори, които могат да помогнат на човек, който наистина се нуждае от вяра и надежда. Не забравяйте, че амбицията и положителния поглед към живота са основата, върху която стъпвате уверено по пътя напред. 

Никой не обича хейтъри и намръщение хора! Дори Huawei nova 9 SE ги "надушва", докато търси усмивката ти! 

*Материалът е подготвен за Huawei.